| Abonare la RSS

Browse > Home / , / Blog Article: Program din 2009

Program din 2009

| Categoria: ,

Program din 18-03-2009
Program anual de marketing şi promovare


  Art. 1. - Programul anual de marketing si promovare urmareste promovarea celor mai importante destinatii si forme de turism din Romania pe piata interna si pe principalele piete turistice din strainatate. 

  Art. 2. - Programul anual de marketing si promovare urmareste realizarea urmatoarelor activitati: 
  a) studii de marketing; 
  b) marketing prin internet si alte mijloace electronice, incluzand realizarea si administrarea unui portal de informatii de turism, pe baze concurentiale, cu suportarea integrala a cheltuielilor, inclusiv a celor de administrare, din fonduri bugetare, cat si alte activitati de marketing si promovare prin internet si alte mijloace electronice; 
  c) participarea la manifestari expozitionale de turism in tara si in strainatate 
  Participarea Ministerului Turismului la manifestarile expozitionale se realizeaza pe piete de interes, prin organizarea de pavilioane nationale, standuri specializate pe produse sau miniexpozitii, pe baza de lista aprobata prin ordin al ministrului turismului. 
  Societatile comerciale cu activitate de turism, asociatiile profesionale, patronale si organizatiile neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritatile administratiei publice locale si centrale, alte entitati cu activitate cu impact in domeniul turismului pot participa gratuit sau in urma achitarii unei taxe la manifestarile expozitionale, in pavilioanele nationale, standurile specializate sau miniexpozitiile la care participa in tara si in strainatate Ministerul Turismului. 
  Cuantumul taxei de participare se va stabili prin ordin al ministrului turismului, in functie de fiecare manifestare expozitionala in parte, iar valoarea insumata, colectata de la toti participantii, nu va putea depasi 10% din totalul devizului general al actiunii. 
  Pentru participarea la manifestarile expozitionale se finanteaza integral urmatoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea incadrarii in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie: 
  -cheltuieli cu elaborarea proiectului de executie a standului, inchirierea, construirea, amenajarea spatiului expozitional; 
  -cheltuieli ocazionate de activitati de marketing specifice participarii la manifestarea expozitionala respectiva; 
  -cheltuieli cu publicitatea in perioada premergatoare manifestarilor expozitionale, precum si in perioada de desfasurare a acestora; 
  -cheltuieli cu transportul, cazarea si diurna pentru reprezentanti ai mass-mediei; 
  -cheltuieli cu transportul, cazarea si diurna sau onorarii pentru formatii artistice, mesteri populari, membri ai colectivelor artistice, sportive, stiintifice si altele asemenea, lideri ori creatori de opinie cu rol in desfasurarea manifestarii expozitionale respective; 
  -cheltuieli de administrare si intretinere pentru utilitati, consumabile etc.; 
  -cheltuieli generale pe perioada de desfasurare a actiunilor promotionale; 
  -cheltuielile de reprezentare si de protocol; 
  -cheltuieli pentru realizarea materialelor publicitare, de prezentare si promovare cu caracter general si pentru mediatizarea prezentei romanesti la actiunile respective; 
  -cheltuieli cu organizarea de evenimente de tipul: seara romaneasca, receptie, conferinta de presa si altele similare, cu rol in sporirea atractivitatii standului; 
  -cheltuieli pentru inchirierea aparaturii specifice, necesara derularii programelor artistice sau altor activitati organizate cu ocazia manifestarii expozitionale; 
  -alte cheltuieli necesare pentru buna desfasurare a manifestarii expozitionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. 
  Cheltuielile de reprezentare si protocol se realizeaza pentru oferirea unor tratatii in limita echivalentului in lei al sumei de 1.500 euro pentru fiecare actiune. Cheltuielile se refera la achizitionarea de produse alimentare pentru tratatii curente si pentru cocktail, apa minerala, bauturi racoritoare si slab alcoolizate, produse de patiserie si cofetarie si altele asemenea. Bauturile alcoolice se achizitioneaza numai in cazul organizarii de cocktailuri. 
  Ministerul Turismului poate efectua atat majorari sau diminuari ale sumelor estimate a fi cheltuite pentru fiecare manifestare expozitionala, cat si modificarea sau completarea listei cu alte manifestari de interes pentru promovarea turismului romanesc, in limita plafonului maxim de cheltuieli alocat cu aceasta destinatie; 
  d) organizarea de vizite educationale si de informare, in tara, pentru reprezentanti ai mass-mediei, touroperatori, reprezentanti ai societatilor comerciale cu activitati in turism din tara si din strainatate, reprezentanti ai asociatiilor sau organizatiilor neguvernamentale cu activitate in turism, ai administratiei publice centrale si locale, alti lideri de opinie, specialisti in turism din tara si din strainatate etc. 
  Pentru vizitele educationale si de informare se finanteaza integral urmatoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea incadrarii in fondurile bugetare alocate cu aceasta destinatie: cazare, masa si transport pentru invitati si pentru ghid sau pentru insotitor de grup, ghid sau insotitor de grup pe teritoriul Romaniei, bilete de intrare la obiectivele turistice, taxe de fotografiere si de filmare, precum si alte cheltuieli necesare desfasurarii in conditii optime a vizitelor; 
  e) organizarea de evenimente si misiuni cu rol in cresterea circulatiei turistice in Romania sau cu impact in cresterea notorietatii Romaniei ca destinatie turistica, in tara si in strainatate, ori participarea in calitate de coorganizator 
  Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea de evenimente si misiuni cu rol in cresterea circulatiei turistice in Romania sau cu impact in cresterea notorietatii Romaniei ca destinatie turistica, in tara si in strainatate, ori participarea in calitate de coorganizator se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli: cazare, masa, transport pentru participanti, inchiriere de sali si aparatura specifica, onorariu pentru formatii artistice prezente in cadrul evenimentului, precum si inchirierea aparaturii specifice, servicii de rent-a-car pentru participanti, tiparirea si transmiterea de invitatii, realizarea de diplome si trofee, protocol, productie materiale publicitare specifice, publicitate inainte si in perioada evenimentului, de tipul: productie si difuzare de clipuri tv si spoturi audio, publicitate prin mijloace electronice, realizarea de CD/DVD cu participantii si principalele produse turistice prezentate etc. 
  Pentru evenimentele la care Ministerul Turismului participa in calitate de organizator sau coorganizator, cheltuielile de reprezentare si protocol se realizeaza pentru oferirea unor tratatii in limita stabilita de ordonatorul de credite pentru fiecare actiune. Cheltuielile se refera la achizitionarea de produse alimentare pentru tratatii curente si pentru cocktail, apa minerala, bauturi racoritoare si slab alcoolizate, produse de patiserie si cofetarie si altele asemenea. Bauturile alcoolice se achizitioneaza numai in cazul organizarii de cocktailuri; 
  f) activitati de promovare si publicitate prin intermediul companiilor aeriene care opereaza zboruri catre destinatii din Romania si prin intermediul principalelor aeroporturi din Romania si din strainatate pe care opereaza curse internationale catre Romania, constand in insertii publicitare in materialele de promovare ale companiilor aeriene si ale aeroporturilor, difuzarea de clipuri tv promotionale si filme publicitare de turism in aeroporturi si in aeronave, precum si alte tipuri de activitati de promovare si publicitate, in colaborare cu companiile aeriene sau cu aeroporturile; 
  g) activitati de promovare prin intermediul insertiilor publicitare in cataloagele turistice realizate de touroperatori, societati comerciale cu activitate de turism, asociatii profesionale, patronale si organizatii neguvernamentale cu activitate in domeniul turismului, autoritati ale administratiei publice locale si centrale, alte entitati cu activitate cu impact in domeniul turismului, care promoveaza pe pietele-tinta de interes destinatia turistica Romania, produse turistice si pachete de servicii turistice cu locul de desfasurare in Romania; 
  h) achizitionarea de materiale de promovare de tipul: ghiduri despre Romania, harti, albume, cataloage, fotoreportaje, fotografii, carti cu specific de turism etc.; 
  i) activitati de promovare prin intermediul posturilor de televiziune si radio care realizeaza emisiuni de turism ori alte emisiuni cu impact in cresterea circulatiei turistice in Romania, cresterea notorietatii destinatiilor turistice romanesti sau constientizarea importantei turismului romanesc 
  Fondurile bugetare repartizate anual acestor activitati se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli: costuri de realizare a emisiunilor, difuzarea de clipuri tv in cadrul emisiunii etc.; 
  j) actiuni generale de publicitate si reclama a destinatiilor turistice romanesti si a produselor turistice romanesti 
  Fondurile bugetare repartizate anual acestor activitati se pot utiliza pentru urmatoarele categorii de cheltuieli: insertii publicitare in presa, in pagini web, ghiduri turistice, cataloage, albume, carti cu specific de turism, publicatii de specialitate, publicitate outdoor in tara si in strainatate, publicitatea destinatiei si a produselor turistice romanesti in mass-media interna si internationala, pe pietele-tinta, activitati de marketing direct etc.; 
  k) realizarea de materiale de promovare de tipul: cataloage, brosuri, pliante, postere si foi volante, diverse tiparituri, ghiduri si harti turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, diapozitive, materiale audio-video, casete, filme cu specific de turism, CD-uri si DVD-uri turistice, obiecte de protocol, expedierea materialelor promotionale si de protocol in tara si in strainatate etc.

Publicat în Monitorul Oficial nr. 192 din 27-03-2009