| Abonare la RSS

Browse > Home / , / Blog Article: Regulament din 26-03-009 de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale - ARDDZI

Regulament din 26-03-009 de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale - ARDDZI

 CAPITOLUL I
 Statutul institutional si atributiile ARDDZI 


  Art. 1.
  (1) Agentia Romana pentru Dezvoltarea Durabila a Zonelor Industriale - ARDDZI, denumita in continuare Agentia, se organizeaza si functioneaza ca institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Economiei, cu sediul in municipiul Bucuresti, str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1. 
  (2) Agentia isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Economiei, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 14/2009 privind infiintarea Agentiei Romane pentru Dezvoltarea Durabila a Zonelor Industriale - ARDDZI, si are ca scop principal dezvoltarea durabila a zonelor afectate de restructurarea industriala si promovarea de noi proiecte in scopul utilizarii resurselor si potentialului economico-social cu maximum de valoare adaugata. 

  Art. 2. - Agentia are, in principal, urmatoarele atributii: 
  a) elaborarea si implementarea de programe/proiecte pentru dezvoltarea durabila a zonelor afectate; 
  b) sprijinirea mediului economic in scopul diminuarii efectelor crizelor economice, crearea premiselor necesare dezvoltarii, in mod sustenabil, a operatorilor economici existenti, precum si sprijinirea infiintarii de noi operatori economici, care intra in sfera de activitate a Agentiei; 
  c) utilizarea dotarilor industriale devenite libere de sarcini, puse la dispozitia Agentiei, in scopul dezvoltarii de noi proiecte; 
  d) accelerarea elaborarii si implementarii proiectelor finantate din fonduri structurale prin sprijinirea autoritatilor publice locale din zonele afectate; 
  e) identificarea promovarii de proiecte in domenii strategice si sprijinirea infiintarii si organizarii de entitati si structuri economice, in scopul implementarii acestora; 
  f) gestionarea fondurilor si a programelor ce i-au fost incredintate in conditiile prevazute de lege; 
  g) atragerea de fonduri suplimentare pe baza unor programe intocmite in nume propriu; 
  h) asigurarea de informatii economice si sociale din zonele afectate necesare Ministerului Economiei la elaborarea politicilor industriale. 

  Art. 3. - Agentia preia toate responsabilitatile Agentiei Nationale pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere (ANDZM) pentru implementarea Componentei de regenerare socioeconomica din Proiectul privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica, finantat in baza Legii nr. 167/2005 privind ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica, semnat la Bucuresti in 28 ianuarie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, in conformitate cu art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 14/2009 privind infiintarea Agentiei Romane pentru Dezvoltarea Durabila a Zonelor Industriale - ARDDZI. 

  Art. 4. - In exercitarea atributiilor sale, Agentia va desfasura, in principal, urmatoarele activitati: 
  a) participarea la pregatirea, implementarea si evaluarea consecintelor in aplicarea strategiilor de dezvoltare/restructurare industriala, precum si a strategiilor sectoriale pentru domeniul de competenta al Agentiei; 
  b) realizarea si implementarea unor proiecte specifice dezvoltarii durabile in localitati monoindustriale; 
  c) fundamentarea directiilor de actiune privind regenerarea si dezvoltarea zonelor industriale afectate de restructurare, inclusiv prin politici de reindustrializare si generarea de proiecte industriale; 
  d) facilitarea aparitiei de alternative prin crearea de noi entitati si structuri economice, in vederea ocuparii fortei de munca disponibilizate in urma programelor de restructurare; 
  e) crearea si sustinerea oportunitatilor de dezvoltare a zonelor industriale afectate de restructurare, in vederea recuperarii decalajelor fata de zonele dezvoltate si optimizarii sanselor acestora de a accesa fondurile europene destinate dezvoltarii; 
  f) punerea in practica a unor masuri de diversificare a activitatilor economice din zonele monoindustriale, prin dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii; 
  g) participarea la elaborarea programelor tehnice pentru obiectivele industriale inchise sau prevazute a se inchide si urmarirea masurilor de implementare a acestora in legatura cu: 
  (i) utilizarea spatiilor tehnologice, a cladirilor si a constructiilor industriale disponibilizate, in scopul crearii de activitati pentru dezvoltarea comunitatilor si ocuparea personalului neincadrat in munca; 
  (ii) refolosirea sau valorificarea, dupa caz, a instalatiilor, masinilor si utilajului tehnologic disponibilizate si puse la dispozitia Agentiei; 
  (iii) schimbarea destinatiei obiectivelor la care a incetat activitatea de productie; 
  (iv) dezafectarea sau schimbarea destinatiei obiectivelor conexe afectate de incetarea activitatilor industriale (cladiri, spatii de depozitare, gospodarii anexe etc.); 
  h) participarea la elaborarea programelor de refacere a mediului si la implementarea lor, in masura in care acestea se concretizeaza in dezvoltarea unor activitati economice capabile sa absoarba forta de munca si sa creeze noi locuri de munca; 
  i) participarea la aplicarea planurilor de dezvoltare regionala in zonele industriale, scop in care colaboreaza cu ministerele si cu alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, pentru adaptarea la conditiile din zonele industriale a programelor guvernamentale sau ale administratiei locale privind: 
  (i) restructurarea industriala si crearea de noi activitati producatoare de bunuri materiale in zonele monoindustriale; 
  (ii) organizarea, finantarea si dezvoltarea de intreprinderi mici si mijlocii in localitatile monoindustriale; 
  (iii) sprijinirea programelor de reconversie profesionala a persoanelor neincadrate in munca din zonele monoindustriale; 
  (iv) refacerea ambientului distrus de activitatile industriale; 
  (v) dezvoltarea sociala si economica a localitatilor din zonele industriale afectate de restructurare; 
  (vi) organizarea si finantarea de incubatoare de afaceri; 
  (vii) organizarea si finantarea executarii unor lucrari specifice de protectie a mediului, in masura in care acestea sunt generatoare de noi locuri de munca sustenabile; 
  j) colaborarea cu organele teritoriale ale Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, in vederea implementarii programelor guvernamentale de protectie sociala si a orientarii persoanelor neincadrate in munca pentru recalificare si pentru ocuparea unor locuri de munca; 
  k) elaborarea bugetului pentru finantarea programelor si a proiectelor proprii si gestiunea acestora; 
  l) avizarea documentatiilor pentru obtinerea de credite si alte fonduri externe cu garantia statului sau cu garantii bancare pentru finantarea de proiecte si programe specifice; 
  m) incheierea de acorduri bilaterale cu institutii/organisme nationale si internationale in vederea finantarii si implementarii unor programe/proiecte specifice domeniului Agentiei; 
  n) stabilirea relatiilor de colaborare cu institutii publice centrale si locale, reprezentanti ai mediului economic sau ai societatii civile, urmarind impreuna cu acestia derularea programelor/proiectelor de dezvoltare durabila in zonele industriale, sens in care: 
  (i) organizeaza licitatii pentru angajarea unor organizatii neguvernamentale sau operatori economici de specialitate, care sa elaboreze si sa administreze programe si proiecte de dezvoltare alternativa si fondurile destinate acestora; 
  (ii) aproba planurile de afaceri prin care se solicita credite bonificate sau alte facilitati ce urmeaza a fi acordate in zonele industriale afectate de restructurare pentru operatorii economici, persoane juridice sau persoane fizice, care dezvolta activitati, altele decat cele specifice unitatilor inchise, generatoare de noi activitati si locuri de munca; 
  (iii) urmareste modul in care organizatiile neguvernamentale sau operatorii economici beneficiari de fonduri si facilitati isi indeplinesc obligatiile; in situatia in care acestia nu si le indeplinesc, dupa sesizarea in scris, in termen de 30 de zile, se va recurge la retragerea fondurilor si a facilitatilor acordate; 
  o) implementarea Componentei de regenerare socioeconomica din Proiectul privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica, finantat in conditiile Acordului de imprumut 4759 RO dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD), ratificat prin Legea nr. 167/2005, cu modificarile si completarile ulterioare; 
  p) organizarea evidentei contabile pentru gestiunea proprie a activitatii si a fondurilor interne si externe destinate finantarii programelor si proiectelor; 
  q) gestionarea patrimoniului propriu. 

  Art. 5. - Pentru realizarea obiectivelor stabilite prin lege, Agentia este imputernicita sa solicite si sa primeasca de la organele centrale si locale cu care colaboreaza date, informatii si documentatii care privesc procesul de restructurare, respectiv diminuarea, incetarea, dezvoltarea sau organizarea activitatilor in domeniile industriale si conexe. 

 CAPITOLUL II
 Finantarea Agentiei 


  Art. 6. - Finantarea Agentiei se asigura integral de la bugetul de stat. 

  Art. 7. - Agentia va gestiona fondurile alocate programelor ce i-au fost atribuite si va putea atrage fonduri suplimentare pe baza unor programe intocmite in nume propriu. 

  Art. 8. - Presedintele Agentiei dispune, in conditiile legii, asupra utilizarii fondurilor provenite din donatii interne sau externe si din proiecte cu finantare nerambursabila atrase. 

 CAPITOLUL III
 Conducerea Agentiei 


  Art. 9. - Agentia este condusa de un presedinte, ordonator secundar de credite, numit prin ordin al ministrului economiei, in conditiile legii. Presedintele Agentiei este salarizat potrivit dispozitiilor legale in vigoare, la nivelul functiei de secretar de stat. 

  Art. 10.
  (1) Presedintele este reprezentantul legal al Agentiei in relatiile cu persoanele fizice si juridice romane si straine, precum si in fata autoritatii judecatoresti. 
  (2) Presedintele poate delega atributii directorului executiv sau altor persoane cu functii de raspundere in Agentie. 

  Art. 11. - Presedintele Agentiei indeplineste, in principal, urmatoarele atributii: 
  a) stabileste strategia si politicile Agentiei; 
  b) urmareste concordanta si complementaritatea strategiei si politicilor Agentiei cu strategiile si cu politicile sectoriale ale Guvernului in domeniul de competenta al Agentiei; 
  c) aproba regulamentul de ordine interioara (ROI); 
  d) aproba bugetul de venituri si cheltuieli, precum si rapoartele de activitate ale Agentiei; 
  e) aproba acordarea de premii si alte stimulente personalului Agentiei; 
  f) face propuneri, in vederea aprobarii de catre ministrul economiei, pentru infiintarea de birouri regionale, in conditiile reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 14/2009; 
  g) prin decizie, aproba infiintarea de reprezentante locale ale Agentiei la nivel zonal, numeste si elibereaza din functie personalul de conducere de la nivelul Agentiei; 
  h) prin decizie, poate infiinta servicii, birouri si compartimente in cadrul directiilor de specialitate din structura organizatorica, in limita numarului de posturi din statul de functii, cu incadrarea in bugetul aprobat; 
  i) asigura colaborarea Agentiei cu autoritatile administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, precum si cu orice alte institutii sau organizatii; 
  j) incheie, in conditiile legii, contracte cu colaboratori externi; 
  k) incheie, in conditiile legii, acte juridice circumscrise scopului Agentiei si angajeaza patrimoniul acesteia; 
  l) conduce activitatea compartimentelor de specialitate ale Agentiei; 
  m) aproba fisele de post pentru personalul Agentiei; 
  n) numeste si revoca din functie, in conditiile legii, directorul executiv si celelalte persoane cu functii de conducere din structura Agentiei; 
  o) exercita actiunea disciplinara, in conditiile legii si ale reglementarilor interne, fata de personalul Agentiei; este totodata abilitat sa dispuna recompensarea personalului; 
  p) adopta orice alte masuri necesare pentru realizarea scopului Agentiei. 

  Art. 12. - In exercitarea atributiilor sale, presedintele Agentiei emite decizii. 

 CAPITOLUL IV
 Organizarea Agentiei 


  Art. 13.
 (1) Structura organizatorica a Agentiei este formata din directii, servicii, birouri, compartimente, birouri regionale si reprezentante locale. 
  (2) Directiile din structura organizatorica a Agentiei sunt: 
  a) Directia planificare strategica si monitorizare; 
  b) Directia management de proiecte; 
  c) Directia management financiar; 
  d) Directia juridica si resurse umane. 
  (3) Pentru realizarea actualelor atributii, in cadrul Agentiei vor functiona 4 birouri regionale fara personalitate juridica, respectiv: 
  a) Biroul Regional Apuseni - Crisana, cu sediul in orasul Abrud, judetul Alba; 
  b) Biroul Regional Transilvania de Nord - Bucovina, cu sediul in municipiul Baia Mare, judetul Maramures; 
  c) Biroul Regional Hunedoara - Banat, cu sediul in municipiul Petrosani, judetul Hunedoara; 
  d) Biroul Regional Oltenia, cu sediul in municipiul Targu Jiu, judetul Gorj. 
  (4) Zonele de operare a birourilor regionale si reprezentantelor locale vor fi stabilite prin decizie a presedintelui Agentiei, in functie de zonele de operare pentru fiecare program. 
  (5) In functie de necesitatile impuse de implementarea de noi programe/proiecte, se vor putea infiinta si alte birouri regionale prin ordin al ministrului economiei. 
  (6) Serviciile, birourile, compartimentele, reprezentantele locale din structura Agentiei, precum si atributiile acestora se stabilesc prin ROI, in limita numarului de personal, aprobat in conditiile legii, si cu incadrarea in bugetul aprobat. 

  Art. 14. - Atributiile si sarcinile Directiei planificare strategica si monitorizare sunt urmatoarele: 
  a) analizarea strategiilor existente pentru restructurare/ dezvoltare industriala; 
  b) elaborarea de noi strategii pentru zonele industriale afectate de restructurare; 
  c) formularea de propuneri si recomandari in atentia Guvernului, prin Ministerul Economiei, asupra interventiilor la nivel de politica potrivite in zonele industriale afectate de restructurare; 
  d) sprijinirea elaborarii de planuri de dezvoltare economica pentru zonele industriale afectate de restructurare; 
  e) monitorizarea si evaluarea tuturor ciclurilor managementului proiectelor, altele decat implementarea propriu-zisa; 
  f) elaborarea rapoartelor de activitate, a rapoartelor de monitorizare si a oricaror altor materiale; 
  g) sprijinirea birourilor regionale prin: 
  (i) lucrul in echipa cu personalul birourilor regionale pentru a pregati proiecte; 
  (ii) furnizarea de asistenta tehnica si consiliere personalului din birourile regionale in legatura cu pregatirea de proiecte si cu elaborarea de proiecte specifice; 
  (iii) identificarea nevoilor de instruire ale personalului birourilor regionale si comunicarea datelor relevante catre Directia juridica si resurse umane; 
  (iv) instruirea personalului birourilor regionale in probleme de planificare strategica si monitorizare; 
  h) asigurarea activitatilor de achizitii, de transporturi, administrative, logistice si IT. 

  Art. 15. - Atributiile si sarcinile Directiei management de proiecte sunt urmatoarele: 
  a) pregatirea de proiecte de dezvoltare pentru zonele industriale afectate de restructurare; 
  b) dezvoltarea de contacte regulate cu donatori-cheie si cu autoritatile de management romane pentru programele Uniunii Europene; 
  c) colaborarea cu autoritatile la nivelul regiunilor de dezvoltare, judetean si local, in scopul promovarii de proiecte destinate reducerii decalajelor si sustinerii dezvoltarii durabile; 
  d) implementarea programelor si proiectelor pentru regenerarea socioeconomica a zonelor industriale afectate de restructurare; 
  e) monitorizarea implementarii proiectelor si programelor din sfera sa de activitate; 
  f) elaborarea rapoartelor de activitate, a rapoartelor de monitorizare si a oricaror altor materiale; 
  g) managementul resurselor logistice si financiare alocate programelor si proiectelor din sfera sa de activitate; 
  h) analiza nevoilor de instruire ale personalului din subordine si comunicarea datelor relevante Directiei juridice si resurse umane; 
  i) sprijinirea birourilor regionale prin: 
  (i) lucrul in echipa cu personalul birourilor regionale pentru implementarea de proiecte; 
  (ii) furnizarea de asistenta tehnica si consiliere personalului din birourile regionale in legatura cu managementul proiectelor si al proiectelor specifice din aria de responsabilitate a acestora; 
  (iii) identificarea nevoilor de instruire ale personalului birourilor regionale si comunicarea acestora sefului departamentului si personalului de la resurse umane; 
  (iv) instruirea personalului birourilor regionale in probleme de management al proiectelor; 
  (v) furnizarea de proceduri pentru implementarea programelor si proiectelor. 

  Art. 16. - Directia management financiar are atributii si sarcini in domeniile contabil, financiar si administrativ, dupa cum urmeaza: 
  a) fundamentarea bugetului; 
  b) gestionarea resurselor financiare alocate prin buget; 
  c) derularea fondurilor interne si externe destinate implementarii programelor Agentiei; 
  d) exercitarea controlului financiar preventiv; 
  e) realizarea evidentei financiare; 
  f) organizarea evidentei contabile; 
  g) gestionarea cheltuielilor de personal; 
  h) asigurarea activitatilor de gestiune interna; 
  i) organizarea si desfasurarea activitatii de control financiar de gestiune; 
  j) analiza nevoilor de instruire ale personalului din subordine si comunicarea datelor relevante Directiei juridice si resurse umane. 

  Art. 17. - Directia juridica si resurse umane are atributii si sarcini in domeniile juridic si contencios administrativ, precum si in domeniul managementului resurselor umane, dupa cum urmeaza: 
  a) acordarea de asistenta de specialitate in problemele de natura juridica legate de activitatea Agentiei; 
  b) analizarea si propunerea de solutii legale in legatura cu problemele aparute in activitatea Agentiei care necesita aceasta; 
  c) avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic; 
  d) promovarea actiunilor judecatoresti in fata instantelor; 
  e) analizarea si avizarea contractelor dintre Agentie si parteneri; 
  f) elaborarea unor proiecte de acte normative necesare in realizarea atributiilor Agentiei; 
  g) actualizarea regulamentelor Agentiei si propunerea de solutii viabile pentru buna desfasurare a activitatii; 
  h) analiza actelor normative aparute in scopul identificarii reglementarilor cu incidenta asupra activitatii Agentiei, actualizarea permanenta a informatiilor referitoare la modificari ale legislatiei si transmiterea operativa catre factorii implicati/interesati; 
  i) urmarirea respectarii indatoririlor legale referitoare la Regulamentul de organizare si functionare (ROF) si ROI; 
  j) asigurarea pregatirii deciziilor si dispozitiilor conducerii Agentiei, evidenta si comunicarea acestora catre persoanele interesate; 
  k) organizarea activitatilor specifice de personal privind recrutarea, selectia, angajarea, evaluarea si promovarea; 
  l) organizarea evidentei personalului in conformitate cu prevederile legale in vigoare; 
  m) aplicarea dispozitiilor legale privind salarizarea, drepturile de personal si motivarea acestuia; 
  n) stabilirea necesarului de pregatire si perfectionare profesionala a personalului, cu luarea in considerare a informatiilor primite de la celelalte directii, elaborarea si implementarea programelor de instruire si perfectionare profesionala; 
  o) intocmirea, actualizarea si pastrarea dosarelor de personal; 
  p) stabilirea necesarului de personal si proiectarea structurii organizatorice; 
  q) elaborarea strategiei si politicii de resurse umane; 
  r) gestionarea activitatilor curente de personal ale Agentiei; 
  s) elaborarea fiselor de post pentru personalul cu functii de conducere. 

  Art. 18. - Birourile regionale ale Agentiei, infiintate prin ordin al ministrului economiei, functioneaza ca structuri teritoriale fara personalitate juridica, avand in principal urmatoarele atributii: 
  a) implementarea programelor Agentiei in zona de operare; 
  b) monitorizarea utilizarii fondurilor in aria de operare; 
  c) centralizarea si prelucrarea indicatorilor socioeconomici si de performanta din aria de operare; 
  d) urmarirea indeplinirii indicatorilor de performanta si a rezultatelor obtinute ca urmare a activitatilor derulate de Agentie in aria lor de operare; 
  e) culegerea si prelucrarea primara a datelor socioeconomice din zona de operare; 
  f) asigurarea elaborarii rapoartelor de activitate, a rapoartelor de monitorizare si a oricaror altor materiale; 
  g) intocmirea si fundamentarea propunerilor privind veniturile si cheltuielile proprii si ale reprezentantelor locale, in vederea consolidarii bugetului de venituri si cheltuieli al Agentiei; 
  h) diseminarea informatiilor detinute de Agentie la nivelul comunitatilor locale; 
  i) acordarea de sprijin si asistenta tehnica partenerilor si grupurilor comunitare; 
  j) implementarea programelor Agentiei sau ale altor entitati in parteneriat; 
  k) introducerea si actualizarea datelor primare in baza de date a sistemului informational; 
  l) controlul utilizarii fondurilor operationale si a bugetelor pe proiect in cadrul Schemei de granturi mici din aria de operare; 
  m) identificarea unor noi oportunitati de dezvoltare locala si de valorificare a resurselor specifice. 

  Art. 19. - Unitatea de management al Proiectului Regenerare socioeconomica (UMP-RSE), infiintata in baza Hotararii Guvernului nr. 347/2005 privind asigurarea conditiilor de implementare a prevederilor Proiectului de inchidere a minelor, refacere a mediului si regenerare socioeconomica in cadrul ANDZM, functioneaza in cadrul Agentiei, avand atributii si sarcini in implementarea Componentei de regenerare socioeconomica din Proiectul privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica, finantat in conditiile Acordului de imprumut 4759 RO dintre Romania si BIRD, ratificat prin Legea nr. 167/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza: 
  a) raspunde de realizarea componentei care ii revine din proiect; 
  b) asigura respectarea procedurilor pentru realizarea achizitiilor de bunuri, servicii si lucrari, in conformitate cu procedurile internationale si cu prevederile legislatiei romane aplicabile; 
  c) monitorizeaza derularea Proiectului privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica (Componenta de regenerare socioeconomica); 
  d) pregateste specificatiile tehnice, termenii de referinta si documentele pentru achizitia de bunuri, servicii si lucrari conform procedurilor internationale, pentru componentele proiectelor de care raspunde aceasta, in concordanta cu structura finantarii, in baza solicitarilor Agentiei, aprobate de conducatorul institutiei; 
  e) asigura cu promptitudine si in conditii de calitate publicitatea aferenta licitatiilor, plata acesteia, precum si informatiile necesare potentialilor furnizori de servicii, bunuri si lucrari, in perioada de pregatire a ofertelor din sfera de responsabilitate a Proiectului privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica; 
  f) asigura intocmirea raportului de evaluare pentru achizitiile de bunuri, servicii si lucrari finantate prin Proiectul privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica, cu respectarea procedurilor de selectie ale BIRD si ale legislatiei romane; 
  g) asigura incheierea contractelor de bunuri, servicii si lucrari finantate prin Proiectul privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica, cu respectarea procedurilor de selectie ale BIRD si ale legislatiei romane; 
  h) urmareste indeplinirea de catre furnizorii de servicii, bunuri si lucrari cu care are contract a obligatiilor care le revin din acesta; 
  i) urmareste avizarea de catre comisiile de specialitate ale Agentiei a rapoartelor de activitate ale contractorilor selectati, atestand indeplinirea de catre acestia a obligatiilor ce le revin prin contract (avizarea acestor rapoarte nu semnifica acceptarea concluziilor consultantului, ci numai recunoasterea indeplinirii de catre acesta a obligatiilor contractuale, in vederea efectuarii platilor); Agentia asigura verificarea modului de utilizare a fondurilor; 
  j) asigura corespondenta necesara managementului proiectului cu serviciile de specialitate si birourile regionale ale Agentiei cu Banca Mondiala, Ministerul Finantelor Publice si contractorii; 
  k) asigura functionarea sistemului de management financiar pentru Proiectul privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica; 
  l) asigura platile in cadrul contractelor finantate din imprumut si componenta locala pentru Proiectul privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica, pe baza documentelor justificative furnizate de contractori, a documentelor privind acceptarea serviciilor, bunurilor si lucrarilor de catre Agentie si a dovezilor responsabililor cu receptia privind indeplinirea obligatiilor ce le revin prin contract; 
  m) asigura evidenta financiar-contabila a Componentei de regenerare socioeconomica din cadrul Proiectului privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica si furnizeaza informatiile necesare pentru auditarea conturilor acestora; 
  n) pregateste trimestrial/anual rapoarte privind progresul proiectului in vederea transmiterii catre coordonatorul de proiect, Ministerul Finantelor Publice si Banca Mondiala; 
  o) aplica solutiile de implementare pe baza deciziilor luate de Comitetul de coordonare a proiectului (CCP); 
  p) elaboreaza rapoartele cerute de acordurile de finantare si de legislatia nationala. 

 CAPITOLUL V
 Personalul si salarizarea in cadrul Agentiei 

  Art. 20.
  (1) Raporturile dintre Agentie si personalul acesteia se stabilesc in conformitate cu legislatia muncii. 
  (2) Drepturile si obligatiile personalului, precum si alte norme de organizare si disciplina interna se stabilesc prin ROI. 

  Art. 21.
  (1) Personalul fostei ANDZM care opteaza pentru renuntarea la functia publica si trecerea pe o functie de personal contractual in cadrul Agentiei va fi preluat in conditiile legii, prin echivalare si testare, in conformitate cu conditiile de ocupare a noilor functii. 
  (2) Salarizarea personalului Agentiei preluat de la fosta ANDZM se face conform prevederilor Art. 1 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 14/2009. 

  Art. 22.
(1) Pentru posturile ramase vacante dupa preluarea personalului fostei ANDZM in conditiile art. 21, cele devenite vacante si/sau nou-infiintate in conditiile legii, angajarea personalului se va face prin concurs. 
  (2) Comisiile de concurs vor fi stabilite prin decizie a presedintelui Agentiei. 
  (3) Salarizarea personalului Agentiei angajat in conditiile alin. (1) se face conform prevederilor art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 14/2009. 

  Art. 23.
(1) Personalul Agentiei poate beneficia de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2006 privind unele masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei pentru integrarea in Uniunea Europeana, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 47/2008, cu modificarile ulterioare, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare. 
  (2) Pentru anul 2009, Agentia va putea aplica prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 47/2008, cu modificarile ulterioare, pentru un numar maxim de 10 posturi, stabilite prin decizie a presedintelui Agentiei. 

  Art. 24. - Agentia are in dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numar de 23 de autoturisme necesare desfasurarii in bune conditii a activitatii proprii. 

  Art. 25. - Presedintele Agentiei si directiile de specialitate din cadrul acesteia vor duce la indeplinire prevederile prezentului regulament.

Publicat în Monitorul Oficial nr. 196 din 27-03-2009