| Abonare la RSS

Browse > Home / / Blog Article: Ordin 634/2009

Ordin 634/2009

| Categoria:

Ordin nr. 634 din 03-04-2009
privind aprobarea cheltuielilor eligibile in cadrul axelor prioritare 1, 2 si 3 ale Programului operational "Dezvoltarea capacitatii administrative"


  Nr. 712/634 

  Ministerul Administratiei si Internelor 
  Ministerul Finantelor Publice 

  Avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare, 
  in temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, cat si al art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 759/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, 

  ministrul administratiei si internelor si ministrul finantelor publice emit urmatorul ordin: 

  Art. 1. - O cheltuiala este eligibila in cadrul proiectelor finantate prin Programul operational "Dezvoltarea capacitatii administrative" (denumit in continuare PO DCA) daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: 
  a) respecta prevederile Hotararii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare; 
  b) se incadreaza in categoriile de cheltuieli prevazute in prezentul ordin, in anexa nr. 1, precum si in anexa nr. 2, in cazul proiectelor finantate in cadrul urmatoarelor domenii majore de interventie ale PO DCA 2007-2013: 
  (i) axa prioritara 1 - Imbunatatiri de structura si proces ale managementului ciclului de politici publice: 
  1. imbunatatirea procesului de luare a deciziilor la nivel politico-administrativ; 
  2. cresterea responsabilizarii administratiei publice; 
  3. imbunatatirea eficacitatii organizationale; 
  (ii) axa prioritara 2 - Imbunatatirea calitatii si eficientei furnizarii serviciilor publice, cu accent pus pe procesul de descentralizare: 
  1. sprijin pentru procesul de descentralizare sectoriala a serviciilor; 
  2. imbunatatirea calitatii si eficientei furnizarii serviciilor; 
  (iii) axa prioritara 3 - Asistenta tehnica: 
  1. sprijin pentru implementarea, managementul general si evaluarea PO DCA si pentru pregatirea urmatorului exercitiu de programare; 
  2. sprijin pentru activitatile de comunicare si de promovare ale PO DCA.

  Art. 2. - In vederea implementarii PO DCA, se definesc urmatoarele categorii/subcategorii de cheltuieli eligibile: 
  a) cheltuieli pentru consultanta si expertiza; 
  b) cheltuieli de personal; 
  c) cheltuieli aferente salariilor; 
  d) cheltuieli cu deplasarea; 
  e) cheltuieli pentru traduceri si interpretariat; 
  f) cheltuieli aferente tiparirii si multiplicarii de materiale; 
  g) cheltuieli pentru inchirieri si leasing; 
  h) cheltuieli cu achizitia de materiale consumabile; 
  i) cheltuieli generale de administratie; 
  j) cheltuieli pentru dotari care pot intra in categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar; 
  k) cheltuieli pentru achizitia de active fixe necorporale; 
  l) cheltuieli pentru servicii informatice si de comunicatii; 
  m) taxe; 
  n) cheltuieli aferente procedurilor de achizitie publica; 
  o) cheltuieli pentru informare, comunicare si publicitate pentru proiect; 
  p) cheltuieli pentru informare, comunicare si publicitate pentru activitati de constientizare; 
  q) cheltuieli pentru informare, comunicare si publicitate pentru program; 
  r) cheltuieli cu achizitionarea de publicatii in format tiparit si/sau electronic si abonamente, pe durata de derulare a proiectului; 
  s) cheltuieli privind achizitionarea serviciilor de audit; 
  t) cheltuieli privind instruirea personalului implicat in gestionarea PO DCA, a membrilor Comitetului de monitorizare, a beneficiarilor si a potentialilor beneficiari; 
  u) cheltuieli aferente garantiilor bancare; 
  v) cheltuielile efectuate pentru desfasurarea activitatilor de tipul: organizarea si/sau participarea la evenimente, conferinte, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitati transnationale, reuniuni ale Comitetului de monitorizare. 

  Art. 3. - Nu este eligibila contributia in natura a beneficiarului, asa cum este aceasta definita in Hotararea Guvernului nr. 759/2007, cu modificarile si completarile ulterioare. 

  Art. 4.
(1) Cheltuielile referitoare la subcontractele care determina o crestere a costului de executare a operatiunii, fara a aduce o valoare adaugata proportionala, nu sunt eligibile pentru cofinantarea din PO DCA. 
  (2) Pentru toate subcontractele, subcontractorii se angajeaza sa furnizeze organismelor de audit si control toate informatiile necesare privind activitatile subcontractate. 

  Art. 5.
(1) Cheltuielile privind leasingul pentru mijloace de transport sunt eligibile in cadrul proiectului. 
  (2) Cheltuielilor privind leasingul prevazute la alin. (1) li se aplica prevederile art. 11 alin. 2 din Regulamentul (CE) nr. 1.081/2006 al Parlamentului European si al Consiliului privind Fondul Social European si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.784/1999 si conditiile specifice mentionate la art. 11 lit. a)-e) din Hotararea Guvernului nr. 759/2007, cu modificarile si completarile ulterioare. 

  Art. 6. - Cheltuielile cu personalul avand atributii in implementarea proiectului/programului se deconteaza conform contractului de munca sau proportional cu procentul prevazut in fisa postului si in fisa de pontaj. 

  Art. 7.
(1) In cazul personalului autoritatilor si institutiilor publice, indiferent de finantarea acestora, pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in cadrul localitatii, in interesul serviciului, nivelul cheltuielilor eligibile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, cazare si diurna, se stabileste conform Hotararii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului, cu modificarile si completarile ulterioare. 
  (2) Cheltuielile cu deplasarea sunt eligibile si pentru expertii solicitati de beneficiari in contextul implementarii proiectului. 
  (3) Cheltuielile cu deplasarea in tara sau in strainatate sunt considerate eligibile daca se justifica efectuarea deplasarilor in scopul proiectului, pentru decontare aplicandu-se Hotararea Guvernului nr. 1.860/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si Hotararea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului roman trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificarile si completarile ulterioare. 

  Art. 8.
(1) In cazul proiectelor finantate din PO DCA, orice venit (neprevazut) generat de proiect trebuie sa fie dedus din totalul costurilor directe eligibile declarate pentru proiectul respectiv. 
  (2) Cheltuielile generale de administratie, declarate in mod forfetar, sunt eligibile in conformitate cu regulile stabilite de Autoritatea de management (denumita in continuare AM) in Ghidul solicitantului, pe baza declaratiei pe propria raspundere transmise de beneficiar, in limita a 20% din costurile directe eligibile ale proiectului. 

  Art. 9.
(1) Cheltuielile de tip Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) eligibile in cadrul PO DCA sunt cheltuielile pentru dotari care pot intra in categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar necesare implementarii proiectelor. 
  (2) Cheltuielile prevazute la alin. (1) sunt eligibile in procentul stabilit de AM in Ghidul solicitantului si/sau in documentul-cadru de implementare. 

  Art. 10. - Cheltuielile efectuate de beneficiar in conformitate cu prevederile art. 1 nu vor fi autorizate de AM ca fiind eligibile, in conditiile in care acestea reprezinta costuri suplimentare generate de existenta unor deficiente grave ale sistemelor de management si control stabilite la nivelul beneficiarului in vederea implementarii proiectului. 

  Art. 11.

(1) Se aproba Lista cheltuielilor eligibile in cadrul axelor prioritare 1 si 2 ale Programului operational "Dezvoltarea capacitatii administrative", prevazuta in anexa nr. 1, si Lista cheltuielilor eligibile in cadrul axei prioritare 3 a Programului operational "Dezvoltarea capacitatii administrative", prevazuta in anexa nr. 2. 
  (2) Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin. 

  Art. 12. - Prezentul ordin intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. 

  Art. 13. - La data publicarii prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului internelor si reformei administrative si al ministrului economiei si finantelor nr. 453/1.407/2008 privind aprobarea cheltuielilor eligibile pentru Programul operational "Dezvoltarea capacitatii administrative 2007-2013", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 370 din 15 mai 2008. 
  Ministrul administratiei si internelor, Ministrul finantelor publice,
  Liviu Nicolae Dragnea Gheorghe Pogea
 

  ANEXA Nr. 1 

  Lista cheltuielilor eligibile in cadrul axelor prioritare 1 si 2 ale Programului operational "Dezvoltarea capacitatii administrative" 

  1. Cheltuieli pentru consultanta si expertiza: 
  a) cheltuieli pentru consultanta si expertiza tehnica, administrativa, financiar-contabila, fiscala, de management, precum si consultanta si asistenta juridica privind desfasurarea activitatilor proiectului; 
  b) cheltuieli pentru servicii de consultanta si expertiza aferente dezvoltarii, implementarii si/sau certificarii/recertificarii de sisteme; 
  c) cheltuieli pentru elaborarea de rapoarte, strategii, ghiduri, metodologii; 
  d) cheltuieli pentru servicii/studii de evaluare, cercetare, certificare si recertificare, inclusiv audituri de sistem; 
  e) cheltuieli cu studii si/sau analize solicitate de Autoritatea de management (AM) in scopul acordarii asistentei financiare nerambursabile; 
  f) onorarii (consultanti, lectori, experti, formatori etc.); 
  g) cheltuieli cu servicii de sondaje de opinie si cercetare de piata; 
  h) cheltuieli pentru servicii de consultanta si expertiza aferente obtinerii finantarii nerambursabile. 
  2. Cheltuieli de personal: 
  a) cheltuieli de salarizare (salarii) si contributii salariale aferente suportate de catre angajator si angajat, pentru personalul angajat in cadrul institutiei/structurii care beneficiaza de fondurile structurale sau in cadrul institutiei/structurii partenere ca functionari publici ori personal contractual cu norma intreaga sau partiala de lucru, avand atributii privind implementarea proiectului finantat prin Programul operational "Dezvoltarea capacitatii administrative" (PO DCA); 
  b) cheltuieli aferente orelor suplimentare efectuate in scopul implementarii proiectului, conform fisei de pontaj, si contributiile aferente suportate de catre angajator si angajat, in conformitate cu prevederile legislatiei nationale in vigoare. 
  3. Cheltuieli cu deplasarea: 
  a) cheltuieli pentru cazare; 
  b) cheltuieli cu diurna; 
  c) cheltuieli pentru transportul persoanelor (inclusiv taxele aferente); 
  d) cheltuieli cu transportul de materiale, mobilier si echipamente (inclusiv taxele aferente). 
  4. Cheltuieli pentru traduceri si interpretariat: 
  -cheltuieli cu servicii de traducere si interpretariat aferente activitatilor realizate in cadrul proiectelor finantate prin PO DCA. 
  5. Cheltuieli aferente tiparirii si multiplicarii de materiale: 
  -cheltuieli cu tiparirea, multiplicarea si distributia de materiale efectuate in cadrul proiectelor finantate prin PO DCA. 
  6. Cheltuieli pentru inchirieri si leasing: 
  a) cheltuieli cu inchirierea de sedii pentru managementul proiectului finantat; 
  b) cheltuieli cu inchirierea de spatii pentru desfasurarea diverselor activitati specifice proiectului finantat; 
  c) cheltuieli cu inchirierea de echipamente; 
  d) cheltuieli pentru inchirierea de servicii de transport; 
  e) cheltuieli pentru inchirierea de mijloace de transport; 
  f) cheltuieli pentru inchirierea de mobilier (diverse bunuri); 
  g) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de transport. 
  7. Cheltuieli cu achizitia de materiale consumabile: 
  -cheltuieli cu achizitia de consumabile aferente activitatilor desfasurate in cadrul proiectului. 
  8. Cheltuieli generale de administratie (conform definitiei din Hotararea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare): 
  a) cheltuieli cu servicii de comunicatii (telefoane, fax, internet, servicii postale si de curierat, acces la baze de date); 
  b) cheltuieli cu plata utilitatilor (energie electrica, apa, canalizare, salubritate, energie termica, gaze naturale); 
  c) cheltuieli de arhivare si securizare documente/informatii; 
  d) cheltuieli cu servicii de paza; 
  e) cheltuieli cu achizitionarea materialelor si serviciilor de intretinere curenta a sediului; 
  f) cheltuieli pentru servicii de intretinere si reparatii echipamente si mijloace de transport; 
  g) cheltuieli cu achizitionarea carburantilor si a lubrifiantilor pentru mijloacele de transport. 
  9. Cheltuieli pentru dotari care pot intra in categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar: 
  a) cheltuieli cu achizitia de mobilier, aparatura birotica, telefoane (fixe si mobile) si alte obiecte de inventar; 
  b) cheltuieli cu achizitia de echipamente de protectie a valorilor umane si materiale; 
  c) cheltuieli cu achizitia de echipamente de calcul si echipamente periferice de calcul. 
  10. Cheltuieli pentru achizitia de active fixe necorporale: 
  a) cheltuieli cu achizitia de aplicatii informatice; 
  b) cheltuieli cu achizitia de licente; 
  c) cheltuieli cu achizitia de brevete; 
  d) cheltuieli cu achizitia de marci; 
  e) cheltuieli cu achizitia de know-how. 
  11. Cheltuieli pentru servicii informatice si de comunicatii: 
  a) instalare, intretinere si reparare de echipamente informatice, de comunicatii, periferice de calcul si instalatii, necesare desfasurarii proiectului; 
  b) intretinere, actualizare si dezvoltare de aplicatii informatice; 
  c) cheltuieli pentru cablare retea interna. 
  12. Taxe: 
  a) taxe de certificare/recertificare; 
  b) taxe de evaluare/acreditare/programe universitare; 
  c) taxe de eliberare a certificatelor; 
  d) taxe notariale. 
  13. Cheltuieli aferente procedurilor de achizitie publica: 
  -cheltuieli aferente pregatirii/revizuirii documentatiei referitoare la procedura de achizitie publica, organizarii si derularii procedurilor de achizitii publice conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare, in cadrul proiectelor finantate prin PO DCA. 
  14. Cheltuieli pentru informare, comunicare si publicitate pentru proiect [conform prevederilor Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.828/2006]. 
  15. Cheltuieli pentru informare, comunicare si publicitate pentru activitati de constientizare: 
  a) cheltuieli cu elaborarea, productia, tehnoredactarea, tiparirea/multiplicarea materialelor publicitare si de informare; 
  b) cheltuieli cu difuzarea materialelor publicitare si de informare; 
  c) cheltuieli cu conceperea, dezvoltarea/adaptarea de pagini web, achizitia, inregistrarea si inchirierea domeniului; 
  d) cheltuieli cu productia, tiparirea/multiplicarea, inscriptionarea si distributia de materiale promotionale; 
  e) cheltuieli cu inchirierea spatiului de antena privind organizarea de evenimente, conferinte, ateliere de lucru, inclusiv campanii de mediatizare si constientizare; 
  f) cheltuieli pentru publicitate in mass-media (elaborare, productie si difuzare); 
  g) cheltuieli pentru servicii de monitorizare media. 
  16. Cheltuieli cu achizitionarea de publicatii in format tiparit si/sau electronic si abonamente pe durata de derulare a proiectului: 
  a) cheltuieli cu abonamente la publicatii de specialitate; 
  b) cheltuieli cu achizitionarea de publicatii, carti, reviste de specialitate relevante pentru operatiune, in format tiparit si/sau electronic. 
  17. Cheltuieli privind achizitionarea serviciilor de audit: 
  -cheltuieli cu auditul extern al proiectului. 
  18. Cheltuieli aferente garantiilor bancare: 
  -cheltuieli aferente garantiilor bancare cerute de AM la acordarea prefinantarii. 
  19. Cheltuieli pentru organizarea si/sau participarea la evenimente de genul conferinte, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitati transnationale. 

  ANEXA Nr. 2 

 Lista cheltuielilor eligibile in cadrul axei prioritare 3 a Programului operational "Dezvoltarea capacitatii administrative" 


  1. Cheltuieli de personal 
  1.1. Cheltuieli aferente salariilor 
  Cheltuieli de salarizare si cheltuieli aferente orelor suplimentare, conform fisei de pontaj, efectuate in scopul implementarii proiectului, precum si contributiile salariale aferente suportate de catre angajator si angajat, pentru personalul contractual angajat in cadrul Autoritatii de management (AM), in conformitate cu legislatia nationala in vigoare. 
  1.2. Cheltuieli cu deplasarea 
  Cheltuieli cu cazarea, transportul si diurna efectuate de personalul din cadrul Autoritatii de management pentru dezvoltarea capacitatii administrative (AM DCA) cu ocazia deplasarilor realizate in interesul proiectului. 
  2. Cheltuieli pentru prestarea de servicii 
  2.1. Cheltuieli pentru consultanta si expertiza: 
  a) cheltuieli privind asigurarea expertizei tehnice, administrative, financiare, fiscale, juridice, de management privind desfasurarea activitatilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea si controlul Programului operational "Dezvoltarea capacitatii administrative" (PO DCA); 
  b) cheltuieli privind dezvoltarea/revizuirea unor manuale, proceduri si ghiduri necesare pentru desfasurarea activitatilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea si controlul PO DCA; 
  c) cheltuieli privind achizitionarea serviciilor de evaluare a PO DCA, a implementarii planului de comunicare si a impactului actiunilor de informare si publicitate; 
  d) cheltuieli cu pregatirea/revizuirea unor documente strategice din domeniul dezvoltarii capacitatii administrative; 
  e) cheltuieli privind efectuarea unor studii in conformitate cu obiectivele PO DCA; 
  f) cheltuieli privind serviciile de evaluare a operatiunilor finantate in cadrul PO DCA; 
  g) cheltuieli pentru servicii aferente dezvoltarii, implementarii si/sau certificarii/recertificarii de sisteme. 
  2.2. Cheltuieli pentru traduceri si interpretariat necesare pentru desfasurarea activitatilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea si controlul PO DCA 
  2.3. Cheltuieli aferente tiparirii si multiplicarii de materiale necesare pentru desfasurarea activitatilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea si controlul PO DCA. 
  2.4. Cheltuieli pentru servicii informatice si de comunicatii: 
  a) cheltuieli pentru instalare, intretinere si reparare echipamente audiovideo, echipamente informatice, de comunicatii, periferice de calcul si instalatii; 
  b) cheltuieli pentru intretinere, actualizare si dezvoltare aplicatii informatice. 
  2.5. Cheltuieli aferente procedurilor de achizitie publica 
  Cheltuieli aferente pregatirii/revizuirii documentatiei referitoare la procedura de achizitie publica, organizarii si derularii procedurilor de achizitii publice, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare, in cadrul proiectelor finantate prin PO DCA. 
  2.6. Cheltuieli pentru informare, comunicare si publicitate pentru proiect [conform prevederilor Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.828/2006] 
  2.7. Cheltuieli pentru informare, comunicare si publicitate pentru program: 
  a) cheltuieli cu elaborarea, productia, tehnoredactarea, tiparirea/multiplicarea materialelor publicitare si de informare; 
  b) cheltuieli cu difuzarea materialelor publicitare si de informare; 
  c) cheltuieli cu conceperea, intretinerea, dezvoltarea/adaptarea de pagini web a AM DCA, achizitia, inregistrarea si inchirierea domeniului; 
  d) cheltuieli cu productia, tiparirea/multiplicarea, inscriptionarea si distributia de materiale promotionale; 
  e) cheltuieli privind inchirierea spatiului de antena privind organizarea de evenimente, conferinte, ateliere de lucru, inclusiv campanii de mediatizare si constientizare; 
  f) cheltuieli privind publicitatea in mass-media (elaborare, productie si difuzare); 
  g) cheltuieli cu servicii de monitorizare media; 
  h) cheltuieli de consultanta necesare pentru desfasurarea activitatilor de informare si publicitate referitoare la PO DCA (activitati de relatii publice). 
  2.8. Cheltuieli cu achizitionarea de publicatii in format tiparit si/sau electronic si abonamente pentru obiectul de activitate al beneficiarului: 
  a) cheltuieli cu achizitia de abonamente la publicatii de specialitate; 
  b) cheltuieli cu achizitionarea de publicatii, carti, reviste de specialitate relevante pentru desfasurarea activitatii AM DCA, in format tiparit si/sau electronic; 
  c) cheltuieli privind cotizatiile pentru participarea AM DCA la asociatii. 
  2.9. Cheltuieli privind achizitionarea serviciilor de audit Cheltuieli privind serviciile de audit al operatiunilor finantate in cadrul PO DCA. 
  2.10. Cheltuieli pentru organizarea si/sau participarea la evenimente de genul conferinte, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitati transnationale: 
  a) cheltuieli pentru organizarea de evenimente de genul conferinte, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitati transnationale pentru personalul intern si extern al AM, implicat in gestionarea PO DCA, si pentru membrii Comitetului de monitorizare; 
  b) cheltuieli pentru participarea la evenimente de genul conferinte, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitati transnationale ale beneficiarilor si ale potentialilor beneficiari ai PO DCA. 
  2.11. Taxe 
  Taxe notariale pentru legalizarea unor documente referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea si controlul PO DCA. 
  3. Cheltuieli cu achizitia de active fixe, obiecte de inventar, furnituri de birou, materiale consumabile 
  3.1. Cheltuieli pentru dotari care pot intra in categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar: 
  a) cheltuieli privind achizitia mobilierului de birou pentru uzul personalului din cadrul AM DCA; 
  b) cheltuieli privind achizitia de echipamente informatice, de comunicatii si periferice de calcul pentru uzul personalului din cadrul AM DCA; 
  c) cheltuieli privind achizitia echipamentelor audiovideo necesare pentru desfasurarea activitatilor de informare si publicitate referitoare la PO DCA; 
  d) cheltuieli pentru achizitia de instalatii si aparatura necesare bunei desfasurari a activitatii AM DCA. 
  3.2. Cheltuieli pentru achizitia de active fixe necorporale 
  Cheltuieli privind achizitia de aplicatii informatice, licente, brevete, marci, know-how pentru uzul personalului din cadrul AM DCA. 
  3.3. Cheltuieli cu achizitia de materiale consumabile 
  Cheltuieli cu achizitia de consumabile aferente activitatilor desfasurate in cadrul programului. 
  4. Cheltuieli generale de administratie (eligibile in cadrul proiectelor privind in exclusivitate functionarea AM DCA) 
  a) cheltuieli privind utilitatile (energie electrica si termica, apa, canalizare, salubritate, gaze naturale); 
  b) cheltuieli privind serviciile de comunicatie (telefon, fax, servicii postale, curierat rapid, servicii internet); 
  c) cheltuieli cu servicii de paza; 
  d) cheltuieli cu achizitionarea materialelor si serviciilor de intretinere a sediului si a dotarilor (mobilierului); 
  e) cheltuieli cu arhivarea si securizarea documentelor/informatiilor referitoare la managementul, implementarea, monitorizarea si controlul PO DCA; 
  f) cheltuieli cu servicii de intretinere si reparatii mijloace de transport; 
  g) cheltuieli cu achizitionarea carburantilor si lubrifiantilor pentru mijloacele de transport. 
  5. Cheltuieli pentru inchirieri si leasing 
  a) cheltuieli cu inchirierea de sedii pentru AM; 
  b) cheltuieli cu inchirierea de spatii pentru desfasurarea diverselor activitati specifice proiectului finantat; 
  c) cheltuieli cu inchirierea de echipamente; 
  d) cheltuieli pentru inchiriere transport (servicii si mijloace); 
  e) cheltuieli pentru inchiriere mobilier (diverse bunuri); 
  f) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de transport.

Publicat în Monitorul Oficial nr. 268 din 24-04-2009