| Abonare la RSS

Browse > Home / / Blog Article: Procedura din 2009

Procedura din 2009

| Categoria:

Procedură din 14/04/2009
Procedură de implementare a Programului pentru organizarea Targului Intreprinderilor Mici si Mijlocii - TIMM 2009


  1. Obiectivul Programului 
  Obiectivul Programului pentru organizarea Targului Intreprinderilor Mici si Mijlocii - TIMM 2009, denumit in continuare Program, il constituie promovarea spiritului antreprenorial, stimularea dezvoltarii afacerilor si ocuparii fortei de munca in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii (IMM), facilitarea contactelor dintre potentialii intreprinzatori/IMM-uri si operatorii economici/institutiile publice sau private care ofera servicii pentru sectorul IMM, in scopul cresterii numarului intreprinzatorilor de succes si al imbunatatirii performantelor economice si tehnice ale IMM-urilor, stimularea si sustinerea IMM-urilor inovative, promovarea produselor si serviciilor romanesti. 
  Programul urmareste: 
  -dezvoltarea contactelor de afaceri si stabilirea unor legaturi parteneriale intre IMM-uri, banci, fonduri de garantare si firme de consultanta; 
  -dezvoltarea capacitatii si a spiritului antreprenorial prin organizarea de ateliere de lucru in cadrul evenimentului cu experti de la Comisia Europeana; 
  -dezvoltarea abilitatilor inovative si consolidarea unui mediu economic competitiv; 
  -cresterea numarului de noi locuri de munca si a beneficiilor aduse economiei nationale. 
  Programul este parte integranta a Saptamanii Europene a IMM-urilor 2009, care va avea loc in perioada 6-14 mai 2009. Evenimentul este complemetar celor 22 de evenimente care se desfasoara in Romania in cadrul Saptamanii Europene a IMM-urilor 2009. 
  Saptamana Europeana a IMM-urilor 2009 este o campanie de promovare a antreprenoriatului in Europa si de informare a antreprenorilor despre ajutorul de care pot beneficia la nivel european, national si local. Acest eveniment pune la dispozitia IMM-urilor o gama larga de informatii, sfaturi, ajutor si idei in scopul dezvoltarii activitatilor lor. 
  Saptamana Europeana a IMM-urilor 2009 incurajeaza si ajuta IMM-urile sa-si atinga potentialul maxim. Evenimentul va inspira intreprinzatorii potentiali sa ia initiativa si sa faca ceea ce este necesar pentru a-si atinge obiectivele. 
  Saptamana Europeana a IMM-urilor 2009 este coordonata de Directia Generala Intreprinderi si Industrie a Comisiei Europene, dar cele mai multe dintre evenimentele din cadrul Saptamanii Europene a IMM-urilor 2009 sunt organizate de catre organizatiile de intreprinderi, organismele abilitate sa acorde sprijin, autoritatile locale si regionale si alte entitati din tarile participante. Saptamana Europeana a IMM-urilor 2009 este una dintre masurile luate pentru implementarea legii europene pentru intreprinderi mici (Small Business Act), prima politica-cadru exhaustiva pentru IMM-uri din Uniunea Europeana (UE) si statele sale membre. 
  Saptamana IMM-urilor urmareste sa: 
  -informeze: sa difuzeze informatii in legatura cu asistenta oferita de UE si autoritatile nationale intreprinderilor mici si mijlocii; 
  -ofere asistenta: sa creeze un parteneriat EU-IMM-uri, subliniind pe de o parte faptul ca Europa este mai puternica daca exista IMM-uri competitive, iar pe de alta parte faptul ca UE este gata sa le sustina si sa le ofere consiliere; 
  -inspire: sa motiveze IMM-urile existente sa-si largeasca orizonturile si sa-si dezvolte si sa-si extinda activitatea; 
  -impartaseasca: sa difuzeze idei si sa impartaseasca experienta in domeniul antreprenoriatului cu alti antreprenori; 
  -incurajeze: sa incerce sa convinga tinerii ca antreprenoriatul este o optiune profesionala atractiva. 
  2. Descrierea Programului 
  2.1. Programul consta in: 
  -organizarea la Bucuresti a celei de-a VII-a editii nationale a Targului Intreprinderilor Mici si Mijlocii - TIMM 2009, in perioada 6-10 mai; 
  -coordonarea organizarii a 21 de evenimente in Romania complementare targului, conform listei de evenimente a Saptamanii Europene a IMM-urilor 2009 in Romania, publicata pe: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/entrepreneurship/ sme-week/events/romania/index_ro.htm 
  2.2. Actiunile legate de organizarea si desfasurarea Programului se realizeaza de catre Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, direct si/sau pe baza de contracte incheiate cu persoane fizice si juridice de drept public sau privat, in conditiile legii, in colaborare cu Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania, oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, agentiile de dezvoltare regionala, institutiile administratiei publice locale, cat si cu camerele de comert si industrie teritoriale. 
  2.3. Actiunile desfasurate in cadrul Programului sunt: 
  -organizarea unei expozitii structurate in doua sectiuni concomitente: prima, dedicata institutiilor si operatorilor economici care furnizeaza produse si servicii de asistenta pentru IMM-uri, iar cea de-a doua, dedicata promovarii produselor si serviciilor realizate de catre intreprinderile mici si mijlocii; 
  -organizarea de seminarii, mese rotunde, ateliere de lucru si prezentari in scopul cresterii numarului intreprinzatorilor de succes si a competentelor antreprenoriale, imbunatatirii performantelor economice si tehnice ale IMM-urilor, stimularii intreprinderilor inovative, precum si promovarii produselor si serviciilor romanesti; 
  -diseminarea de materiale informative referitoare la initierea si dezvoltarea afacerilor; 
  -elaborarea website-ului: www.timm.ro 
  2.4. In vederea desfasurarii evenimentului, Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii va coopera cu institutiile publice si/sau organizatiile reprezentative ale intreprinderilor mici si mijlocii. 
  2.5. Din bugetul alocat desfasurarii activitatilor specifice Programului se pot suporta urmatoarele: editare de brosuri, editare de materiale de promovare si prezentare, editare/multiplicare de materiale de curs, inchiriere de spatii, transmitere de invitatii, onorarii traineri, cheltuieli de protocol, precum si alte cheltuieli necesare organizarii manifestarilor. 
  3. Bugetul Programului 
  3.1. Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2009 este de 1.450 mii lei. 
  3.2. Structura bugetului aferent organizarii si desfasurarii evenimentului prevazut la pct. 2.1 se aproba prin decizie a presedintelui Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii. 
  3.3. Executia bugetului prevazut la pct. 3.1 se aproba prin decizie a presedintelui Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii. 
  3.4. In vederea desfasurarii in bune conditii a Programului se pot atrage fonduri provenite din donatii si sponsorizari ale persoanelor fizice si ale persoanelor juridice din tara si din strainatate, in conditiile legii.

Publicat în Monitorul Oficial nr. 253 din 16-04-2009