Ordin 3765/2009 - Admitere in invatamantul liceal si profesional
Ordin nr. 3765 din 30-04-2009
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 5.166/2008 privind aprobarea metodologiei de organizare si desfasurare si a Calendarului admiterii in invatamantul liceal si profesional de stat pentru anul scolar 2009-2010
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 5.166/2008 privind aprobarea metodologiei de organizare si desfasurare si a Calendarului admiterii in invatamantul liceal si profesional de stat pentru anul scolar 2009-2010
Avand in vedere prevederile Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii,
ministrul educatiei, cercetarii si inovarii emite prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 5.166/2008 privind aprobarea metodologiei de organizare si desfasurare si a Calendarului admiterii in invatamantul liceal si profesional de stat pentru anul scolar 2009-2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 676 din 1 octombrie 2008, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. In anexa nr. I, la articolul 6, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) In cazul filierei tehnologice, repartizarea candidatilor se face pe domenii, in ordinea descrescatoare a mediilor de admitere si in functie de optiuni. Repartizarea pe calificari profesionale se va face in urmatorii ani de studiu, potrivit structurii curriculare aprobate si conform reglementarilor in vigoare. Unitatea de invatamant si inspectoratul scolar au obligatia de a afisa, pana la data de 1 mai a anului in care se organizeaza admiterea oferta de scolarizare/oferta de formare profesionala concretizata in profiluri, domenii si calificari profesionale."
2. In anexa nr. I, la articolul 56, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(5) Candidatii cu cerinte educative speciale, care nu au sustinut tezele cu subiect unic, pot fi repartizati numai pe locurile alocate pentru invatamantul special. Repartitia se face, in ordinea descrescatoare a mediilor de absolvire a gimnaziului, de catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de admitere, in perioada 21-23 iulie 2009. In repartizarea acestor candidati se va tine cont de certificatele de expertiza si orientare scolara si profesionala eliberate de comisia pentru protectia drepturilor copilului."
3. In anexa nr. 1, la articolul 60, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins:
"(4) Pentru absolventii clasei a VIII-a care au repetat ultima clasa de gimnaziu, ca si pentru cei care au studiat in strainatate si, din aceasta cauza, nu au participat la toate tezele cu subiect unic din clasele a VII-a si a VIII-a, media generala obtinuta la tezele cu subiect unic se calculeaza din notele obtinute la tezele cu subiect unic la care absolventul a participat.
(5) Absolventii clasei a VIII-a care au studiat in strainatate si care, din aceasta cauza, nu au participat la nicio teza cu subiect unic vor fi inscrisi in clasa a IX-a, dupa recunoasterea studiilor, peste numarul de locuri aprobat. Procedura si criteriile de inscriere si repartizare vor fi stabilite de comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti si vor fi anuntate public prin afisare la sediul inspectoratului scolar, pana la data de 1 iulie 2009. Repartizarea se va desfasura, in sedinta publica, in perioada de rezolvare a situatiilor speciale. Procedura si criteriile de inscriere si repartizare, precum si rezultatele repartizarii vor fi transmise Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii, pana la data de 27 iulie 2009."
4. Anexa nr. III se completeaza cu Probele de aptitudini cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. III. - Secretariatul de Stat pentru Invatamantul Preuniversitar, Directia generala educatie timpurie, scoli, performanta si programe, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor si relatia cu Parlamentul, inspectoratele scolare judetene si unitatile de invatamant duc la indeplinire prezentul ordin.
Ministrul educatiei, cercetarii si inovarii,
Ecaterina Andronescu
Bucuresti, 30 aprilie 2009.
Nr. 3.765.
PROBELE DE APTITUDINI
pentru admiterea in liceele vocationale, profil teologic
Specializarea muzica bisericeasca
Probele de aptitudini pentru liceele vocationale, profil teologic, specializarea muzica bisericeasca sunt: Muzica - proba practica eliminatorie si Religie - proba scrisa.
A. Muzica - proba practica eliminatorie
Se vor evalua: auzul muzical, simtul ritmic, acuratetea intonatiei si muzicalitatea.
a) Repertoriu de lucrari cu caracter bisericesc si laic
1. intonarea unei lucrari bisericesti, la alegerea candidatului, dintre urmatoarele: Sfinte Dumnezeule; Cu noi este Dumnezeu; Doamne al Puterilor; Troparul Invierii; Tatal nostru; Troparul Rusaliilor; Fie numele Domnului binecuvantat; Binecuvantat esti Hristoase, Dumnezeul nostru; Colinde cu continut religios;
2. intonarea unui cantec patriotic: Desteapta-te romane, dupa muzica lui Anton Pann si versurile lui Andrei Muresanu; Limba noastra - Al. Cristea; Tara Mea - D.G. Chiriac; Imnul eroilor - I. Bratianu; Pui de lei - I. Bratianu.
b) Testarea aptitudinilor muzicale
Auz muzical:
(i) verificarea auzului muzical prin reproducerea de catre candidat a unor sunete emise de un instrument muzical;
(ii) intonarea gamei Do major, a relativei acesteia si a arpegiului acestora, dupa tonul dat de profesorul examinator.
Memorie muzicala:
-reproducerea unui fragment ritmico-melodic, dat de profesorul examinator.
Calitati vocale:
-verificarea ambitusului vocal (intinderea vocii) prin intonarea unei melodii din repertoriul dat, la alegerea candidatului, transpusa pe diferite trepte din gama.
Simt ritmic:
(i) reproducerea de catre candidat (prin batai din palme sau cu un creion) a unui fragment ritmic, dat de catre comisie;
(ii) reproducerea de catre candidat a unui fragment ritmico-melodic prin intonarea unei melodii din repertoriul dat, la alegerea candidatului, in tempouri diferite, la indicatia comisiei.
NOTA: La proba de muzica nu se vor verifica notiuni teoretice sau de solfegiu muzical.
La proba de muzica, evaluarea candidatilor se face prin calificativ admis/respins si nu se admit contestatii.
Candidatii care au absentat la cel putin una dintre probele de aptitudini se considera neprezentati.
B. Religie - proba scrisa
Subiectele pentru proba scrisa se elaboreaza din programa scolara de religie, clasele a VII-a - a VIII-a si se apreciaza cu note de la 1 la 10. Proba se desfasoara si se evalueaza conform metodologiei corespunzatoare profilului teologic, seminarii teologice liceale ortodoxe.
PROBELE DE APTITUDINI
pentru admiterea in liceele vocationale, profil pedagogic
Specializarea invatatori-educatoare
1. Proba de aptitudini muzicale
Va consta in verificarea aptitudinilor interpretative si a auzului muzical prin:
a) intonarea unui cantec dintr-un repertoriu de 5 cantece invatate in clasele I-VIII;
b) reproducerea unor scurte motive ritmico-melodice (2-4 masuri), desprinse din cantece pentru copii.
2. Proba de aptitudini fizice
Va consta in verificarea aptitudinilor fizice prin:
a) reproducerea dupa model a 2-3 exercitii de influentare selectiva a aparatului locomotor;
b) 3-4 elemente de gimnastica acrobatica din programul claselor a V-a - a VI-a, executate izolat;
c) alergare 600 m - fara cerinta de timp (implica un efort moderat).
Aptitudinile investigate sunt:
▪ memorie motrica si coordonare;
▪ starea functionala a coloanei vertebrale;
▪ functie normala a sistemului cardio-respirator.
3. Proba de aptitudini artistice
Va consta in realizarea unei naturi statice cu doua sau trei obiecte, cu o tema plastica propusa de comisie.
Aptitudinile investigate sunt:
▪ receptarea culorilor, a proportiilor dintre obiecte;
▪ incadrarea echilibrata a formelor plastice intr-un spatiu.
4. Interviu
Va consta in:
a) recitarea a 2-3 strofe dintr-o poezie (la alegere);
b) lectura la prima vedere;
c) participare la o conversatie cu comisia pe o tema data de aceasta (se verifica, prin dialog, capacitatea de a aduce argumente, de a fi persuasiv si receptiv in relatia cu partenerul de discutie).
Aptitudini investigate:
▪ capacitatea de a comunica;
▪ dictia.
NOTA:
1. Rezultatul fiecarei probe se apreciaza cu "admis" sau "respins".
2. Respingerea la o proba atrage obtinerea calificativului "respins" la probele de aptitudini.
3. Nu se admit contestatii la probele de aptitudini.
4. Comisia pentru fiecare proba de aptitudini este alcatuita din 2 profesori de specialitate, un profesor de gimnaziu si unul de liceu.
5. Presedintele comisiei este directorul unitatii scolare.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 326 din 15-05-2009