| Abonare la RSS

Browse > Home / / Blog Article: Ordin 561/2009

Ordin 561/2009

| Categoria:

Ordin nr. 561 din 24-04-2009
pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 438/2008 privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializa in vederea intrarii in relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializa in regim ambulatoriu cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

  Avand in vedere: 
  -Referatul de aprobare al directorului general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. D.G. 810 din 23 aprilie 2009; 
  -art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare; 
  -Hotararea Guvernului nr. 367/2009 privind aprobarea programelor nationale de sanatate in anul 2009; 
  -Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale de sanatate in anul 2009; 
  -Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 560/2009 pentru aprobarea Normelor privind conditiile si modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializa si dializa peritoneala in sistem ambulatoriu, contractate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu furnizorii din sectorul privat, castigatori ai licitatiei nationale pentru centrele-pilot, si alti furnizori privati de servicii medicale de hemodializa si dializa peritoneala autorizati si evaluati in conditiile legii; 
  -Ordinul ministrului sanatatii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de dializa publice si private, 
  in temeiul dispozitiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, 

  presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emite urmatorul ordin: 

  Art. I. - Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 438/2008 privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializa in vederea intrarii in relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializa in regim ambulatoriu cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 519 din 10 iulie 2008, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 
  1. La articolul 2 alineatul (1), punctele 3 si 4 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: 
  "3. autorizatia sanitara de functionare, eliberata de directia de sanatate publica, prin care se confirma indeplinirea conditiilor igienico-sanitare prevazute de lege, sau certificatul constatator eliberat potrivit Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz; 
  4. avizul de functionare eliberat de directia de sanatate publica;". 
  2. La articolul 2 alineatul (1), punctul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
  "13. dovada ca furnizorul are in dotare in intregime aparate de dializa noi, cu o data de fabricatie care sa nu fie mai mare de 12 luni de la data intrarii in vigoare a contractului. Pentru urmatoarele contracte incheiate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu acelasi furnizor si pentru acelasi centru acesta trebuie sa faca dovada ca aparatele de dializa din dotare se afla in cadrul duratei de functionare prevazute de producator si ca respecta parametrii tehnici functionali prevazuti de acesta;". 
  3. La articolul 2 alineatul (1), punctul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
 
  "15. depunerea la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a garantiei de buna executie, constituita de catre furnizor in favoarea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru indeplinirea serviciilor conform contractului, valabila pe durata contractului si pe o durata de 30 de zile de la data incetarii contractului, in cuantum de 5% din valoarea estimata a serviciilor de dializa pentru anul respectiv, exprimata in lei." 
  4. Dupa articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 41, cu urmatorul cuprins: 
  "Art. 41. - (1) Contractarea serviciilor medicale de dializa in regim ambulatoriu de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru furnizorii noi se realizeaza trimestrial, respectiv in lunile ianuarie, aprilie, iulie si octombrie, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie si a necesarului de servicii. 
  (2) Termenele de depunere a cererilor insotite de documentele prevazute la art. 2, necesare incheierii contractelor de furnizare de servicii de dializa in regim ambulatoriu, sunt 1-10 ale lunilor precedente celor prevazute la alin. (1). 
  (3) Contractele pentru furnizarea de servicii de dializa in regim ambulatoriu dintre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si furnizorii de servicii medicale de dializa se incheie incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei de depunere a documentelor. 
  (4) Casa Nationala de Asigurari de Sanatate poate stabili si alte termene de contractare, in functie de necesarul de servicii medicale de dializa in regim ambulatoriu, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie." 
  5. Anexa nr. 2 se modifica si va avea cuprinsul prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin. 
  Art. II. - Directiile de specialitate din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, precum si furnizorii de servicii medicale de dializa care intra in contract cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. 
  Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. 

 
  Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
Irinel Popescu 

  Bucuresti, 24 aprilie 2009. 
  Nr. 561. 

  ANEXA
 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 438/2008) 


  CONTRACT
pentru furnizarea de servicii de dializa in regim ambulatoriu intre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS)
si ................................. 


  Partile contractante: 
  Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS), cu sediul in municipiul Bucuresti, Calea Calarasilor nr. 248, sectorul 3, cont nr. RO02TREZ70027660520XXXXX, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a municipiului Bucuresti, cod fiscal nr. 11697800, reprezentata legal prin presedinte ............................................, 
  si 
  .......................... (Furnizorul), cu sediul in ......................, cont nr. ......................, deschis la ..................................., cod unic de inregistrare nr. .................................................., reprezentata legal prin ......................................................., 
 
  avand in vedere: 
  -art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare; 
  -Hotararea Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor nationale de sanatate in anul 2009; 
  -Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale de sanatate in anul 2009; 
  -Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 438/2008 privind aprobarea conditiilor si documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializa in vederea intrarii in relatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializa in regim ambulatoriu cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare; 
  -Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 560/2009 pentru aprobarea Normelor privind conditiile si modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializa si dializa peritoneala in sistem ambulatoriu, contractate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu furnizorii din sectorul privat, castigatori ai licitatiei nationale pentru centrele-pilot, si alti furnizori privati de servicii medicale de hemodializa si dializa peritoneala autorizati si evaluati in conditiile legii; 
  -Ordinul ministrului sanatatii nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de dializa publice si private, 
  CNAS si Furnizorul au incheiat prezentul contract pentru furnizarea serviciilor in urmatorii termeni si conditii: 
 
  Contractul este format din: 
  -Partea 1 - Volumul estimat de servicii; 
  -Partea a 2-a - Prevederi operationale; 
  -Anexe: 
  -anexa A - Conditii suspensive; 
  -anexa B - Descrierea centrului. 
  Fiecare parte si anexa la prezentul contract este parte integranta a prezentului contract. 

  PARTEA 1
  Volumul estimat de servicii 

  I. Bolnavi beneficiari ai Programului national de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficienta renala cronica contractati 
 
  Tabelul de mai jos prezinta volumul estimat corespunzator perioadei contractate (astfel cum este definit in partea a 2-a a prezentului contract) de servicii. 
 
| Serviciul                             |Volumul contractat estimat                           |Valoarea contractata estimata|
|                                                 |                                                                               | - lei - |
|Nr. de bolnavi pentru hemodializa | | |
+-----------------------------------------+--------------------------+-----------------------------+
|Nr. de sedinte de hemodializa | | |
+-------------------------------------------------------------------
|Nr. de bolnavi pentru dializa peritoneala| | |
+------------------------------------------------------------------
 
  Valoarea totala a contractului pentru perioada ............................. este de ......................... lei, calculata la tarifele prevazute la clauza 6.1.1 si clauza 6.1.2 respectiv ................................. lei/sedinta de hemodializa si ................... lei pentru dializa peritoneala tarif/pacient/an. 
  II. Modificari ale volumului estimat 
  A. Furnizorul trebuie sa aiba o capacitate suficienta pentru furnizarea volumului estimat de servicii pentru pacientii asigurati in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate. 
  B. Volumul efectiv al serviciilor furnizate conform prezentului contract depinde de numarul de servicii solicitate Furnizorului pentru pacientii asigurati in sistemul de asigurari sociale de sanatate, sub conditia plafonului de plati, conform clauzei 6.4. 
  C. 
  1. In cazul in care pe durata executarii contractului exista situatia in care un bolnav constant a intrerupt tratamentul (transplant renal, deces sau alte cauze), Furnizorul va notifica CNAS despre aceasta situatie in primele 10 zile de la intreruperea tratamentului. 
 
  2. In cazul in care pe durata executarii contractului, Furnizorul primeste noi adeziuni de la bolnavii beneficiari ai Programului national de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficienta renala cronica, pentru efectuarea dializei in centru, Furnizorul va notifica CNAS despre aceste solicitari si va preciza: 
  a) daca este un bolnav nou, introdus pe un post vacantat; 
  b) daca este un bolnav nou, suplimentar numarului de bolnavi contractat, dar cu incadrare in volumul de servicii estimat contractat; 
  c) daca este un bolnav nou, suplimentar numarului de bolnavi contractat si volumului de servicii estimat contractat, si va informa CNAS daca poate sau nu sa onoreze aceasta cerere suplimentara. 
  3. Daca Furnizorul poate onora cererea suplimentara pentru bolnavii prevazuti la alin. c) al pct. 2, partile pot conveni sa majoreze serviciile furnizate in baza acestui contract prin incheierea unui act aditional, cu incadrarea in limita numarului de pacienti cuprinsi in Programul national de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficienta renala cronica si a fondurilor aprobate cu aceasta destinatie prin buget, in anul in curs, dupa analiza efectuata la nivelul CNAS. Actul aditional se incheie cu luna urmatoare celei in care se transmite notificarea prevazuta la pct. 2. 
  4. Pana la intocmirea actului aditional prevazut la pct. 2, CNAS nu va deconta serviciile prestate de Furnizor pentru pacientii existenti in Programul national de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficienta renala cronica de la care a primit noi adeziuni. 
  D. Furnizorul accepta riscul ca cererea de servicii sa fie mai mica decat volumul estimat, situatie in care CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat. CNAS va plati Furnizorului tariful contractual stabilit la clauzele 6.1.1 si 6.1.2, pentru toate serviciile furnizate pana la plafonul prevazut in clauza 6.4 - partea a 2-a, dar nu isi asuma nicio obligatie de a garanta ca volumul serviciilor solicitate va atinge intotdeauna volumul estimat. 

  PARTEA a 2-a
  Prevederi operationale 

  1. Definitii 
  1.1. In scopul interpretarii prezentului contract: 
  Caz de forta majora inseamna orice eveniment independent de vointa partilor, exceptional si imprevizibil, si in afara puterii de control a partii care il invoca, al carui efect nu a putut fi evitat si care afecteaza substantial executarea obligatiilor partii conform prezentului contract. Cazurile de forta majora includ, fara a se limita la, urmatoarele: a) cutremure; b) explozii, incendii sau inundatii (cu exceptia celor cauzate de Furnizor); c) contaminare nucleara, chimica sau biologica (cu exceptia celor cauzate de Furnizor); d) bombe neexplodate sau alte munitii ori descoperirea unor vestigii arheologice sau antice; e) razboi sau razboi civil (fie declarat sau nedeclarat) ori conflicte armate, invazii, blocade si embargouri; f) revolta civila sau tulburare ori rebeliune; g) orice act terorist sau amenintare credibila privind un act terorist asupra Furnizorului sau a unitatilor sale; sau h) greve ori alte actiuni industriale la nivel national. 
  Data intrarii in vigoare este data prevazuta in clauza 3, la care contractul intra in vigoare. 
  Data incetarii are intelesul prevazut in clauza 2. 
  Data semnarii este data la care contractul este semnat de ambele parti. 
  Garantia de buna executie inseamna o garantie constituita de Furnizor in favoarea CNAS pentru indeplinirea serviciilor conform prezentului contract, sub forma de: (i) depozit in numerar intr-un cont in lei in favoarea CNAS, la o banca comerciala romana sau la o banca comerciala internationala avand o sucursala in Romania, acceptabila pentru CNAS; (ii) scrisoare de garantie bancara neconditionata, irevocabila, independenta si platibila la prima cerere, fara beneficiul de discutiune si diviziune, intr-o forma rezonabil acceptabila pentru CNAS, emisa de o banca comerciala inregistrata in Romania sau de o banca comerciala internationala avand o sucursala in Romania, acceptabila pentru CNAS; sau (iii) orice modalitate care sa imbine cele prezentate mai sus, valabila pe durata contractului si reinnoita pentru orice modificare aparuta in derularea acestuia si pe o durata de 30 de zile de la data incetarii contractului, in cuantum de 5% din valoarea estimata a serviciilor de dializa pentru perioada respectiva, in valoare de ................. lei. 
 
  Furnizorul inseamna prestatorul de servicii definit potrivit prezentului contract. 
  Legile includ toate actele normative ale Parlamentului Romaniei, acte ale Guvernului Romaniei, precum si toate reglementarile si hotararile Guvernului mai jos amintite si reglementarile cu caracter juridic ale autoritatilor publice, municipale si ale altor autoritati competente, care afecteaza in orice mod sau sunt aplicabile serviciilor, astfel cum acestea ar putea fi modificate, completate, inlocuite si/sau republicate din cand in cand. 
  Materiale inseamna toate materialele si documentatia furnizata de Furnizor pentru indeplinirea serviciilor. 
  Norme de dializa inseamna regulamentul de functionare si organizare al unitatilor de dializa, cu anexele aferente, precum si Ghidul de buna practica, astfel cum acestea sunt aprobate prin ordin al ministrului sanatatii. 
  Servicii inseamna pachetul complet de servicii de dializa, incluse in pachetul de baza, cuprins in Normele de dializa, care include serviciile de hemodializa si dializa peritoneala, precum si furnizarea medicamentelor si materialelor sanitare specifice, ce urmeaza a fi efectuate de Furnizor in regim ambulatoriu pentru pacienti asigurati in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, inclusiv transportul nemedicalizat al pacientilor hemodializati de la si la domiciliul pacientilor si transportul lunar al medicamentelor si materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacientilor. 
  Tariful contractual inseamna tariful platibil de catre CNAS Furnizorului pentru serviciile furnizate, conform clauzei 6. 
  Volumul estimat inseamna volumul estimat al serviciilor ce urmeaza sa fie furnizate de catre Furnizor in conditiile prezentului contract. 
  Zi lucratoare inseamna o zi (dar nu sambata sau duminica, in conditiile in care prin acte normative nu se stabileste altfel) in care bancile sunt deschise in mod normal pentru activitatea bancara in Romania. 
  1.2. Titlurile articolelor din prezentul contract au doar scopul de a inlesni citirea si nu vor afecta interpretarea acestuia. 
 
  1.3. In cazul unor neconcordante in ceea ce priveste termenii prezentului contract, acestea vor fi solutionate tinand cont de urmatoarea ordine: 
  a) prezentele clauze, incluse in aceasta parte a 2-a; 
  b) toate celelalte parti, in ordinea numerotarii. 
  2. Durata contractului 
  2.1. Sub rezerva clauzei 3, obligatiile Furnizorului in baza prezentului contract se vor naste la data intrarii in vigoare. 
  2.2. Durata prezentului contract este de la data intrarii in vigoare si pana la ........... si poate fi prelungita prin acte aditionale, in limita creditelor aprobate prin buget pentru anul respectiv, in conditiile respectarii dispozitiilor legale in vigoare. 
  3. Conditii suspensive 
  3.1. Data intrarii in vigoare a contractului este data la care CNAS confirma primirea, intr-o forma si continut acceptabile, a tuturor documentelor si dovezilor care atesta indeplinirea de catre Furnizor a tuturor conditiilor suspensive prevazute in anexa A. Data intrarii in vigoare nu poate fi mai tarziu de 15 zile lucratoare de la data semnarii, daca partile nu convin altfel. 
  3.2. Nedepunerea tuturor documentelor si dovezilor care atesta indeplinirea de catre Furnizor a tuturor conditiilor suspensive prevazute in anexa A, in termenul prevazut la clauza 3.1, atrage rezilierea de drept a contractului. 
 
  4. Locatia serviciilor 
  4.1. Furnizorului i se solicita sa furnizeze servicii in Centrul ...................., cu sediul in ...................... . 
  5. Obligatiile partilor 
  5.1. Furnizorul: 
  a) va depune toata diligentele si va actiona pe toata durata contractului, in conformitate cu cele mai inalte principii si standarde profesionale; 
  b) va respecta si se va conforma tuturor legilor aplicabile; 
  c) va furniza serviciile in conformitate cu toate normele, incluzand, fara a se limita la Normele de dializa, standardele, legile si reglementarile privind evaluarea, certificarea sau licentierea medicala a furnizorilor de servicii medicale privind operarea centrelor de dializa sau furnizarea serviciilor, si va utiliza numai medicamente si materiale sanitare, aparatura si echipament aferent, autorizate pentru a fi utilizate in Romania; pentru a evita orice indoiala, orice norme de evaluare, certificare sau licentiere medicala ulterioare datei prezentului contract vor fi aplicabile Furnizorului; 
  d) va furniza serviciile pacientilor asigurati cuprinsi in Programul national de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficienta renala cronica, care opteaza pentru efectuarea tratamentului in prezentul centru, fara niciun fel de discriminare, folosind metodele cele mai eficiente de tratament, in limita valorii de contract; 
  e) va furniza serviciile pacientilor titulari ai cardului european de asigurari de sanatate sau ai certificatului provizoriu de inlocuire a acestuia, emise in aplicarea regulamentelor nr. 1.408/71/CEE si nr. 574/72/CEE de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European, in perioada de valabilitate a cardului si in aceleasi conditii ca pentru persoanele asigurate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate din Romania, urmand a evidentia si a raporta distinct caselor de asigurari sociale de sanatate serviciile medicale acordate pentru aceasta categorie de persoane; 
 
  f) va solicita documente care sa ateste ca pacientii sunt asigurati in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate; 
  g) in scopul controlului calitatii tratamentului, va pregati si va depune la CNAS rapoarte periodice, potrivit prevederilor Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 560/2009 pentru aprobarea Normelor privind conditiile si modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializa si dializa peritoneala in sistem ambulatoriu, contractate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu furnizorii din sectorul privat, castigatori ai licitatiei nationale pentru centrele-pilot, si alti furnizori privati de servicii medicale de hemodializa si dializa peritoneala autorizati si evaluati in conditiile legii; aceste rapoarte periodice vor include, dar fara a se limita la numarul de identificare al pacientului, numarul tratamentelor de dializa pe luna, o fisa a tratamentului furnizat ce va prezenta procentul de reducere a ureei (URR) si procentul Kt/V, alte elemente ale serviciului furnizat (de exemplu, serviciile de nutritie si cele conexe, servicii psihologice etc.); 
  h) va pregati si va depune la autoritatile relevante rapoartele cerute de Normele de dializa si de alte legi aplicabile; 
  i) va angaja personalul de specialitate in proportie cu cerintele minimale de personal prevazute in Normele de dializa si va asigura instruirea tehnica corespunzatoare a acestuia pentru utilizarea echipamentelor din dotare; 
  j) va respecta criteriile medicale de calitate prevazute in Normele de dializa; 
  k) va crea, implementa, documenta si va mentine un sistem de control intern al calitatii; 
  l) va oferi relatii asiguratilor despre serviciile acordate, precum si despre modul in care vor fi furnizate acestea si va acorda consilierea in scopul prevenirii imbolnavirilor si al pastrarii sanatatii; 
  m) va respecta confidentialitatea prestatiei medicale; 
  n) va respecta normele de raportare a bolilor, conform prevederilor legale in vigoare; 
 
  o) va stabili programul de activitate si il va afisa la loc vizibil, va stabili programul de activitate si sarcinile de serviciu pentru personalul angajat; 
  p) va anunta CNAS despre orice modificare a datelor privind Furnizorul, astfel cum au fost trimise catre CNAS; 
  r) va informa pacientii cu privire la pachetul de servicii de baza si obligatiile sale in relatie contractuala cu CNAS, precum si la obligatiile pacientilor referitor la actul medical; 
  s) are obligatia de a permite personalului CNAS si CAS verificarea scriptica si faptica a modului de indeplinire a obligatiilor contractuale asumate de acesta in baza prezentului contract; 
  t) raspunde de efectuarea si calitatea transportului nemedical al pacientilor pentru hemodializa, cuprinsi in prezentul contract, precum si de transportul lunar al medicamentelor si materialelor sanitare pentru pacientii cu dializa peritoneala, cuprinsi in prezentul contract; 
  u) are obligatia de a respecta prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale legislatiei subsecvente in acest domeniu. 
  5.2. Furnizorul nu are obligatia de a furniza servicii de dializa in sistem de internare. 
  Includerea pacientilor noi in cadrul programului pentru tratament specific va fi realizata conform prevederilor Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de dializa, cu avizul medicului coordonator al judetului ......... si al comisiei de specialitate a CNAS, mecanismul fiind reglementat prin act aditional, care va face parte integranta din prezentul contract. 
  5.3. CNAS, prin reprezentantii sai, respectiv casele de asigurari de sanatate: 
 
  a) va monitoriza activitatea si calitatea serviciilor efectuate de Furnizor, incluzand, dar fara a se limita la monitorizarea sistemului de control intern al calitatii si evidentele Furnizorului; 
  b) va urmari derularea contractului si modul de indeplinire a obligatiilor asumate de Furnizor; 
  c) va deconta Furnizorului serviciile contractate si prestate, pe baza facturii insotite de desfasuratoarele privind activitatea realizata, in urma verificarii si validarii acestora; 
  d) va monitoriza numarul serviciilor medicale furnizate de Furnizor; trimestrial se reevalueaza volumul serviciilor, tinandu-se cont de serviciile furnizate in trimestrul respectiv, proportional cu perioada de contract ramasa de executat; 
  e) va verifica scriptic si faptic modul de indeplinire a obligatiilor contractuale asumate de Furnizor in baza prezentului contract. 
  6. Plata 
  6.1. Plata serviciilor 
  6.1.1. Pentru bolnavii care sunt supusi tratamentului de hemodializa, CNAS deconteaza serviciile medicale prin tarif/sedinta de hemodializa de .... lei, in functie de numarul de sedinte de hemodializa efectuate (tariful hemodializei) si in limita valorii de contract. 
  6.1.2. Pentru bolnavii care sunt supusi tratamentului de dializa peritoneala, CNAS va deconta o suma in functie de numarul de bolnavi cu dializa peritoneala si tariful/bolnav cu dializa peritoneala de ..... lei, (tariful dializei peritoneale), in limita valorii de contract. 
 
  6.1.3. Furnizorul ia cunostinta si consimte ca fiecare tarif acopera toate costurile suportate de Furnizor in legatura cu prestarea serviciilor, incluzand, dar fara a se limita la echipament, personal, consumabile medicale, produse farmaceutice (inclusiv EPO, atunci cand este prescris medical), intretinere, utilitati si orice transport necesar pentru personalul medical si/sau echipament de la/catre domiciliul pacientilor dializati peritoneal, respectiv transportul nemedicalizat al pacientilor hemodializati de la/la domiciliul asiguratului, si nicio alta plata suplimentara nu va fi facuta de catre CNAS. 
  6.1.4. CNAS va plati tariful contractual pentru serviciile furnizate bolnavilor asigurati in sistemul de asigurari sociale de sanatate si cuprinsi in Programul national de supleere a functiei renale la bolnavii cu insuficienta renala cronica. 
  6.2. Modalitatile de plata 
  6.2.1. Furnizorul va depune la casele de asigurari de sanatate declaratii de servicii lunare, in formatul prevazut prin ordin al presedintelui CNAS, care vor include tipul si volumul serviciilor furnizate bolnavilor asigurati in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru luna anterioara, incluzand numarul bolnavilor hemodializati si al celor dializati peritoneal si prevazand suma ce urmeaza a fi platita de catre CNAS. Aceasta suma va fi in functie de: (i) numarul sedintelor de hemodializa inmultite cu tariful hemodializei; si (ii) numarul bolnavilor supusi dializei peritoneale tratati multiplicat cu 1/12 (o douasprezecime) din tariful dializei peritoneale, cu urmatoarele exceptii: 
  6.2.1.1. bolnavul tratat prin ambele proceduri (hemodializa si dializa peritoneala), la care numarul de zile in care s-au efectuat sedinte de hemodializa (platite la tarif/sedinta) se scad din numarul de zile din luna cu dializa peritoneala (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. zile cu dializa peritoneala); 
  6.2.1.2. bolnavul care incepe tratamentul de dializa peritoneala in alta zi decat data de intai a lunii, pentru care tariful dializei peritoneale devine tarif per bolnav per zi si se calculeaza astfel: tariful dializei peritoneale impartit la 365 de zile x numarul de zile in care s-a efectuat dializa peritoneala (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. zile cu dializa peritoneala); 
 
  6.2.1.3. bolnavul cu dializa peritoneala care decedeaza in decursul lunii de tratament, pentru care calculul se face potrivit numarului de zile in care a efectuat dializa peritoneala. 
  6.2.2. Furnizorul are obligatia ca in termen de 3 zile lucratoare ale lunii urmatoare sa depuna declaratia de servicii privind serviciile furnizate in timpul unei luni la casele de asigurari de sanatate, care le va transmite CNAS in termen de 4 zile lucratoare. CNAS va notifica in scris observatiile sale in termen de 5 zile lucratoare de la primirea in original si validarea declaratiei de servicii lunare de la casele de asigurari. Furnizorul va emite o factura in lei pentru suma prevazuta in notificarea transmisa de CNAS In termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii, CNAS va efectua plata in contul deschis de Furnizor la Trezoreria Statului, potrivit indicatiilor de pe factura emisa de acesta. 
  6.2.3. Pentru nerespectarea termenelor de plata, CNAS va plati majorari de intarziere pentru fiecare zi de intarziere, egale cu majorarile ce se aplica pentru intarzierea platii impozitelor catre stat. 
  6.3. Finantare 
  6.3.1. Platile de la CNAS pentru serviciile furnizate conform prezentului contract sunt conditionate de aprobarea bugetului anual al CNAS. 
  6.3.2. In cazul in care: a) bugetul anual CNAS nu este aprobat in termen de 90 de zile lucratoare de la inceputul anului calendaristic; sau b) CNAS stabileste ca este o alocatie bugetara insuficienta in bugetul sau anual pentru a finanta serviciile, conform prezentului contract, orice parte poate inceta contractul in conformitate cu clauza 10 sau partile pot conveni un volum mai mic de servicii. 
  6.4. Plafonul aplicabil platilor facute de catre CNAS 
  6.4.1. Plata totala ce poate fi facuta de catre CNAS este de .... lei, calculata ca suma dintre volumul estimat total al sedintelor de hemodializa inmultit cu tariful hemodializei, respectiv de ..... lei, si volumul estimat total al pacientilor dializati peritoneal inmultit cu tariful dializei peritoneale, respectiv .... lei. 
  6.4.2. Plata totala maxima efectuata de catre CNAS poate creste in cazul in care partile convin sa majoreze volumul estimat, astfel cum este prevazut in partea 1. 
 
  6.4.3. In situatia in care cererea de servicii este mai mica decat volumul estimat, CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat. 
  6.5. Interzicerea platilor neoficiale 
  Furnizorului nu ii este permis sa solicite sau sa accepte orice plati neoficiale de la pacientii asigurati in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate. 
  7. Garantia de buna executie 
  Pe durata contractului, precum si pentru o perioada de 30 de zile calendaristice dupa data incetarii contractului, Furnizorul va mentine in vigoare si pentru intreaga suma garantia de buna executie, indiferent daca CNAS a inaintat cereri de plata in baza acestei garantii de buna executie. CNAS poate inainta cereri de plata in baza acestei garantii de buna executie pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale de catre Furnizor. CNAS va notifica Furnizorul, in scris, cu 5 zile inainte de emiterea cererii de plata, Furnizorul avand la dispozitie 30 de zile calendaristice pentru a remedia incalcarea. 
  8. Despagubiri 
  8.1. Furnizorul despagubeste CNAS, precum si directorii, angajatii si asiguratii CNAS impotriva oricarei pretentii rezultand din toate actiunile, procedurile, litigiile, reclamatiile si cererile, de orice natura, incluzand, dar fara a se limita la orice pretentie, obligatie, pierdere sau prejudiciu cu privire la: 
  a) ranirea sau moartea oricarei persoane; si 
  b) pierderea sau prejudicierea oricarei proprietati, rezultand in orice mod din incalcarea de catre Furnizor a obligatiilor sale din prezentul contract, ca urmare a unei actiuni sau omisiuni cu intentie ori din neglijenta sau a oricarei actiuni contrare legii a Furnizorului sau a oricarui membru al personalului salarizat ori contractat de catre Furnizor in cursul furnizarii serviciilor. 
 
  8.2. Despagubirile prevazute in prezenta clauza nu sunt prevazute cu scopul de a inlocui sau de a limita orice drept al CNAS, al angajatilor acestuia sau al pacientilor de a cere orice despagubire sau contributie. 
  8.3. Despagubirile prevazute in prezenta clauza au caracter permanent si sunt separate si independente de celelalte obligatii ale partilor si, de asemenea, subzista incetarii prezentului contract. 
  8.4. Furnizorul trebuie sa indeplineasca si sa respecte toate obligatiile si cerintele legale in legatura cu statutul sau si cu angajatii sai, incluzand, dar fara a se limita la plata tuturor taxelor, salariilor si indatoririlor, precum si obtinerea si mentinerea in vigoare a tuturor asigurarilor necesare. 
  9. Asigurare 
  9.1. De la data intrarii in vigoare, Furnizorul va incheia o polita de asigurare de raspundere civila pentru o suma asigurata de cel putin ......... euro pe an (sau pentru orice alta valoare aprobata prin ordin al presedintelui CNAS pentru furnizorii de servicii catre CNAS) pentru astfel de riscuri si in astfel de termeni si conditii, cu un asigurator autorizat de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor. Polita de asigurare va fi in vigoare pentru o perioada de 6 luni dupa data incetarii. 
  9.2. Furnizorul va plati primele de asigurare in mod prompt si va indeplini toate cerintele necesare pentru a mentine in vigoare toate asigurarile prevazute in clauza 9.1. 
  9.3. Furnizorul va asigura ca toti membrii personalului sau medical si farmaceutic indeplinesc cerintele de asigurare de raspundere civila aplicabile lor. 
  9.4. Furnizorul nu va actiona si nu va omite sa actioneze in niciun fel care ar putea determina anularea, anulabilitatea sau imposibilitatea de executare a oricarei asigurari solicitate conform prezentei clauze. 
  10. Incetarea si forta majora 
 
  Denuntare unilaterala 
  10.1. CNAS poate inceta prezentul contract in orice moment si la discretia sa prin trimiterea catre Furnizor a unei notificari scrise cu saizeci (60) de zile calendaristice inainte de incetarea contractului, acesta fiind desfiintat de drept fara a mai fi necesara punerea in intarziere si fara indeplinirea vreunei alte formalitati prealabile. 
  Incetarea de catre CNAS 
  10.2. CNAS poate inceta imediat, prin notificare catre Furnizor, prezentul contract, daca Furnizorul incalca una dintre obligatiile sale conform prezentului contract, iar o astfel de incalcare nu este remediata in termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii unei notificari de la CNAS aratand obligatia incalcata, contractul fiind desfiintat de drept fara a mai fi necesara punerea in intarziere si fara indeplinirea vreunei alte formalitati prealabile. Pe perioada de la incalcarea oricarei obligatii pana la remediere sau incetare, CNAS are dreptul sa deduca din sumele datorate Furnizorului pentru servicii penalitati pe zi egale cu majorarile ce se aplica pentru intarzierea platii impozitelor catre stat. 
  10.3. CNAS poate inceta prezentul contract, in orice moment, prin notificare catre Furnizor, fara a afecta orice alte drepturi, in cazul in care: (i) Furnizorul este in stare de insolventa si/sau orice forma de faliment, lichidare fara faliment, insolvabilitate ori procedura dizolvarii este initiata in legatura cu Furnizorul sau de catre Furnizor insusi; sau (ii) organele in drept ridica autorizatia sanitara de functionare, valabilitatea acesteia expira sau evaluarea Furnizorului inceteaza, contractul fiind desfiintat de drept fara a mai fi necesara punerea in intarziere si fara indeplinirea vreunei alte formalitati prealabile. 
  Drepturile prevazute in prezenta clauza sunt suplimentare fata de orice alte drepturi si pot fi exercitate chiar daca nu a fost nicio incalcare a prezentului contract. 
  Incetarea de catre Furnizor 
  10.4. Furnizorul poate inceta prezentul contract prin notificare catre CNAS daca: 
  a) CNAS nu a efectuat plata, prin incalcarea clauzei 6, in termen de 60 de zile calendaristice de la data la care factura a fost emisa de catre Furnizor; si 
 
  b) incalcarea prevazuta in clauza 10.4 a) nu este remediata in termen 60 de zile calendaristice de la data primirii notificarii de la Furnizor, 
  contractul fiind desfiintat de drept fara a mai fi necesara punerea in intarziere si fara indeplinirea vreunei alte formalitati prealabile. 
  Obligatiile Furnizorului la incetarea contractului 
  10.5. Imediat, odata cu incetarea prezentului contract, Furnizorul: 
  a) va lua toate masurile pentru a diminua orice pierdere rezultata din incetare; si 
  b) va livra catre CNAS orice documentatie pusa la dispozitia Furnizorului de catre CNAS sau intocmita de catre Furnizor in baza acestui contract, fie ca aceasta documentatie este in curs de a fi intocmita in baza acestui contract, fie ca este finalizata de catre Furnizor la data incetarii, si care nu a fost pusa la dispozitia CNAS si va asigura ca este in masura sa actioneze, in acelasi mod, in privinta oricarei astfel de documentatii pregatite de orice furnizor subcontractat de catre Furnizor. O astfel de documentatie poate include documente medicale, administrative si orice alte documente prevazute si permise de lege. 
  Plata la incetarea contractului 
  10.6. Daca CNAS inceteaza prezentul contract conform clauzei 10.1 sau Furnizorul inceteaza prezentul contract conform clauzei 10.4, CNAS va fi raspunzatoare doar pentru plata serviciilor prestate pana la data incetarii. 
  10.7. Daca CNAS inceteaza prezentul contract conform clauzei 10.2 sau clauzei 10.3, CNAS va fi raspunzatoare doar pentru plata serviciilor prestate pana la data incetarii. Pentru costurile suportate de catre CNAS in legatura cu incetarea contractului, CNAS va executa garantia de buna executie. 
 
  Conditii suspensive aplicabile platii la incetarea contractului 
  10.8. Este o conditie suspensiva la orice plata catre Furnizor a oricarei sume datorate la data incetarii ca Furnizorul sa indeplineasca obligatiile sale conform clauzei 10.5. 
  10.9. Incetarea prezentului contract nu va prejudicia sau afecta drepturile dobandite, pretentiile cu privire la raspunderea oricarei parti, potrivit prezentului contract. 
  Forta majora 
  10.10. Un caz de forta majora exonereaza de raspundere partea care il invoca, cu conditia ca cealalta parte sa fie informata in termen de 5 zile lucratoare de la data la care un astfel de eveniment a aparut. Fiecare parte are dreptul sa solicite partii care invoca un caz de forta majora sa prezinte un certificat emis de Camera de Comert si Industrie a Romaniei si/sau orice alta autoritate competenta, in termen de 10 zile lucratoare de la data primirii notificarii de la Furnizor cu privire la cazul de forta majora. In cazul in care Furnizorul sesizeaza existenta sau posibilitatea existentei unei cauze de natura sa conduca la imposibilitatea serviciilor, va notifica de indata acest fapt CNAS in vederea luarii masurilor ce se impun pentru continuitatea serviciilor. 
  10.11. In cazul aparitiei unui caz de forta majora, obligatiile partii care invoca un caz de forta majora se suspenda pe o perioada de pana la 90 de zile calendaristice. Daca evenimentul de forta majora subzista pe o perioada mai mare de 90 de zile calendaristice, fiecare dintre parti poate inceta contractul prin notificare scrisa cu 30 de zile calendaristice inainte de data incetarii acestuia catre cealalta parte. 
  Continuitatea serviciilor 
  10.12. La incetarea prezentului contract din alte cauze decat prin ajungere la termen, excluzand forta majora, Furnizorul este obligat sa asigure continuitatea prestarii serviciilor, in conditiile stipulate in prezentul contract, pana la preluarea acestora de catre un alt furnizor selectat sau numit, in conditiile legii. 
  11. Confidentialitate 
 
  11.1. Partile convin sa mentina confidentiale tot timpul dupa data incheierii prezentului contract si pe o perioada de 2 ani dupa incetarea acestuia, indiferent de cauza, si sa nu dezvaluie, sa nu raporteze, sa nu faca publice, direct sau indirect, sa nu transfere, sa nu foloseasca in scopuri personale sau ale tertilor informatii confidentiale in conditiile legii, primite sau obtinute ca rezultat al incheierii ori executarii prezentului contract sau furnizate de catre ori in numele unei parti in negocierile care au dus la incheierea prezentului contract si care se refera la: 
  (i) obiectul si/sau prevederile prezentului contract; 
  (ii) parti si/sau activitatile comerciale ale acestora. 
  11.2. Fiecare parte este raspunzatoare de respectarea prevederilor clauzei 11.1 de catre oricare dintre reprezentantii sai sau dintre tertele persoane carora le-au fost dezvaluite informatii confidentiale in scopul prezentului contract. 
  11.3. Obligatiile stipulate in clauzele 11.1 si 11.2 nu se aplica in cazul unei informatii care: 
  (i) face parte din informatiile publice la data incheierii prezentului contract; 
  (ii) devine informatie publica ulterior, altfel decat ca rezultat al incalcarii prezentului contract; 
  (iii) este ceruta a fi dezvaluita de catre o autoritate publica competenta. 
  12. Notificari 
 
  12.1. Orice notificare catre o parte la prezentul contract va fi transmisa dupa cum urmeaza: 
  a) inmanata persoanelor de contact, prevazute pe pagina de semnaturi, ale partii careia ii este adresata comunicarea; sau 
  b) prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire la adresa partii, pentru persoanele prevazute pe pagina de semnaturi, sau la o astfel de adresa notificata de catre partea in cauza in scris; sau 
  c) prin fax trimis la numerele de fax sau la un numar de fax notificat de catre partea in cauza, pentru persoanele prevazute pe pagina de semnaturi, in scris. 
  12.2. Fiecare parte trebuie sa notifice cealalta parte cu privire la orice modificare a datelor sale in termen de 5 zile lucratoare de la data aparitiei acestor modificari. 
  13. Integralitatea contractului 
  13.1. Prezentul contract si partile la acesta reprezinta intreaga vointa si singura intelegere intre parti si inlocuieste toate reprezentarile, contractele, declaratiile si intelegerile anterioare ale partilor. 
  14. Cesiunea sau subcontractarea 
  14.1. Furnizorul nu are dreptul sa cesioneze, in tot sau in parte, drepturile sale in baza prezentului contract ori sa transfere, in tot sau in parte, obligatiile sale in baza prezentului contract, ori sa contracteze in intregime sau orice parte a lucrarilor ori sarcinilor legate de prestarea serviciilor fara acordul scris prealabil al CNAS, cu exceptia contractelor prevazute in anexa A. 
 
  14.2. Sub rezerva acordului scris prealabil al CNAS, cesionarul trebuie sa indeplineasca toate conditiile asumate de Furnizor. 
  14.3. Furnizorul va fi tinut raspunzator, in continuare, fata de CNAS, in mod solidar cu cesionarul pentru indeplinirea obligatiilor de catre acesta, cu drept de regres impotriva cesionarului. 
  15. Obiectul sau durata serviciilor 
  In cazul in care una dintre parti are cunostinta despre orice aspect care ar putea modifica volumul de munca sau durata necesara pentru finalizarea serviciilor, va trimite o notificare scrisa cu privire la acest aspect catre cealalta parte, cat de repede posibil, in mod rezonabil, tinand cont de circumstante. 
  16. Renuntari 
  Nicio renuntare de catre o parte, expresa sau implicita, de a invoca orice incalcare a oricarui termen, conditie, obligatie de catre cealalta parte nu se va interpreta ca fiind o renuntare la invocarea unei incalcari ulterioare, de natura similara sau diferita, a acelui termen, conditie sau obligatie a contractului. 
  17. Modificarea contractului 
  17.1. Prezentul contract poate fi modificat prin acordul scris al partilor, sub rezerva notificarii scrise a intentiei de modificare si a propunerilor de modificare cu cel putin 15 zile lucratoare inaintea datei de la care se doreste modificarea. 
  17.2. Daca pe parcursul derularii prezentului contract apar acte normative noi in materie, clauzele contrare se vor modifica si se vor completa in mod corespunzator. 
 
  18. Legea aplicabila 
  18.1. Prezentul contract este guvernat si va fi interpretat in conformitate cu legile si reglementarile din Romania. 
  19. Solutionarea litigiilor 
  19.1. Fiecare dintre parti va depune toate eforturile pentru a solutiona pe cale amiabila orice litigiu. 
  19.2. In cazul aparitiei unei litigiu, partea reclamanta trebuie sa notifice in scris, iar litigiul va fi supus spre solutionare directorului general al Furnizorului si presedintelui CNAS. 
  19.3. In urma notificarii trimise in conformitate cu clauza 19.2, nicio parte nu va incepe nicio procedura litigioasa cu privire la orice disputa, pana cand partile nu vor fi depus toate eforturile pentru solutionarea disputei, iar litigiul nu va fi fost solutionat in termen de 15 zile calendaristice (sau alt interval de timp convenit de parti). 
  19.4. In cazul in care nu se ajunge la un acord astfel cum este prevazut mai sus, disputa va fi solutionata de catre Comisia de arbitraj. Hotararile Comisiei de arbitraj pot fi atacate la instantele judecatoresti competente, cu actiune in anulare. 
  19.5. Pana la solutionarea disputei, partile vor continua sa indeplineasca obligatiile inscrise in prezentul contract. 
  20. Dispozitii finale 
 
  20.1. In cadrul Furnizorului, pe baza mecanismului stabilit de comun acord de parti - definit ulterior prin act aditional, care va face parte integranta din prezentul contract -, pot fi acceptati la tratament si bolnavi tratati temporar, potrivit normelor legale in vigoare. 
  Prezentul contract a fost incheiat azi, ......., in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte. 
  CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE Furnizor,
  Presedinte, ........................
  ......................... Reprezentant legal,
  .......................
  Director general,
  .........................

  Directia generala relatii cu furnizorii
  Director general adjunct,
  ........................

  Directia generala evaluare - medic-sef
  Director general adjunct,
  ........................

  Directia programe nationale
  Director,
  ........................

  Aviz de legalitate
Directia juridic, contencios si acorduri internationale

  Director,
  ........................
 

  ANEXA A 

  Conditii suspensive 

  ANEXA B 

  Descrierea centrului
  [a se introduce planul Centrului]

Publicat in Monitorul Oficial nr. 283 din 30-04-2009