| Abonare la RSS

Browse > Home / , , / Blog Article: Decizia 1258 din 27 septembrie 2011 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28716 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

Decizia 1258 din 27 septembrie 2011 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28716 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

Augustin Zegrean  
Aspazia Cojocaru presedinte
Acsinte Gaspar judecator
Mircea Stefan Minea judecator
Iulia Antoanella Motoc judecator
Ion Predescu judecator
Puskas Valentin Zoltan magistrat
Tudorel Toader asistent-sef
Mihaela Senia Costinescu            

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin.
Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28716 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Tinmar Ind" - S.R.L. din Bucuresti in Dosarul nr. 04514/99/2009 al Curtii de Apel Iasi - Sectia contencios administrativ si fiscal si care formeaza obiectul Dosarului Curtii Constitutionale nr. 3.458D/2010.

La apelul nominal se prezinta pentru Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice consilierul juridic Cristina-Diana Cotiga, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.

Magistratul-asistent-sef refera asupra faptului ca autorul exceptiei de neconstitutionalitate a depus un inscris la dosarul cauzei, prin care arata ca renunta la judecarea exceptiei.
Cu privire la cererea de renuntare la judecata, presedintele Curtii acorda cuvantul reprezentantului partii prezente si reprezentantului Ministerului Public, care, tinand cont de dispozitiile art. 55 din Legea nr. 47/1992, apreciaza cererea formulata ca fiind inadmisibila.

Curtea, avand in vedere dispozitiile art. 14 si 55 din Legea nr. 47/1992, constata ca art. 246 alin. 1 din Codul de procedura civila nu este aplicabil in procedura din fata sa, astfel incat autorul exceptiei nu poate renunta la judecarea cauzei. In aceste conditii, cererea formulata este inadmisibila si urmeaza sa fie respinsa ca atare.
Cauza fiind in stare de judecata, presedintele Curtii acorda cuvantul reprezentantului Ministerului Public, care solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca inadmisibila, intrucat autorul exceptiei nu motiveaza pretinsa contrarietate dintre textul de lege criticat si dispozitiile Constitutiei.

C U R T E A,

avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:

Prin Incheierea din 12 iulie 2010, pronuntata in Dosarul nr. 04514/99/2009, Curtea de Apel Iasi - Sectia contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutionala pentru solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28716 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.
Exceptia a fost ridicata de Societatea Comerciala "Tinmar Ind" - S.A. din Bucuresti intr-o cauza avand ca obiect solutionarea cererii de recurs declarat impotriva Sentintei nr. 458/CA din 10 mai 2010 a Tribunalului Iasi.

Autorul exceptiei mentioneaza doar in mod formal textele constitutionale pretins incalcate, fara a arata in concret in ce consta eventuala contradictie dintre textul criticat si prevederile constitutionale invocate.
Curtea de Apel Iasi - Sectia contencios administrativ si fiscal apreciaza ca nu sunt fondate criticile aduse dispozitiilor art. 28716 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006.

In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, textele de lege criticate fiind in deplina concordanta cu prevederile constitutionale invocate.
Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

C U R T E A,

examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 28716 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, care au urmatorul continut:

"(3) In cazul admiterii recursului, instanta de recurs, modificand sau casand sentinta, va rejudeca in toate cazurile litigiul in fond."

In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, prevederile legale criticate contravin dispozitiilor constitutionale cuprinse in art. 21 alin. (1)-(3) - Accesul liber la justitie, art. 24 - Dreptul la aparare, art. 53 - Restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati, art. 115 alin. (6) - Delegarea legislativa, art. 124 alin. (2) - Infaptuirea justitiei si art. 129 - Folosirea cailor de atac.

Curtea observa ca exceptia de neconstitutionalitate este nemotivata, prin raportare la dispozitiile din Legea fundamentala invocate in sustinerea acesteia. In mod constant, Curtea, in jurisprudenta sa, de exemplu prin Decizia nr. 804 din 19 mai 2009, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 432 din 24 iunie 2009, a statuat ca simpla enumerare in sustinerea exceptiei a unor prevederi constitutionale pretins incalcate nu este de natura sa satisfaca exigentele art. 10 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, potrivit carora "Sesizarile trebuie facute in forma scrisa si motivate."

Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUTIONALA

In numele legii

D E C I D E:

Respinge, ca inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28716 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Tinmar Ind" - S.R.L. din Bucuresti in Dosarul nr. 04514/99/2009 al Curtii de Apel Iasi - Sectia contencios administrativ si fiscal.
Definitiva si general obligatorie.
Pronuntata in sedinta publica din data de 27 septembrie 2011.

  
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent-sef,
Mihaela Senia Costinescu